Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Palvelun tuotteistamisen (SEL3LZ101A) opintojakson kanssa. Opintojaksot sisältävät yhteisiä tehtäviä.
Opiskelija ymmärtää monikanavaisen myynnin merkityksen osana yrityksen liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija osaa toteuttaa yritykselle monikanavaisen myynnin suunnitelman digitaalisiin kanaviin. Moduulin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa kohdata asiakkaan digitaalisessa vuorovaikutusprosessissa.
Sisältö
Digitaaliset myyntikanavat
Verkkokauppa
Chat
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus, ryhmätyö ja itsenäiset tehtävät
Oppimateriaalit
Erikseen toteutuksen yhteydessä annettava materiaali.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit 1.-4. ja 6. tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen. Moduuli osa Myyntityön koulutusohjelman suuntautumisopintoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
tunnistaa monikanavaisen myynnin peruskäsitteet
tunnistaa, miten asiakasarvoa voidaan rakentaa digitaalisiin kanaviin
tunnistaa, miten valitaan sopivin myynnin kanava ja parhaiten sopiva asiakasviestinä/markkinointiviestintä
osaa toimia digitaalisessa vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa
Arviointikriteeri - arvosana 3
osaa hyödyntää useampia kanavia palvelun myynnissä
osaa rakentaa palvelulle arvoa digitaalisiin kanaviin
osaa valita palvelulle myynnin kanavan ja tehdä siihen sopiva asiakasviestintä/markkinointiviestintä
osaa toimia digitaalisessa vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa palveluprosessin aikana
Arviointikriteeri - arvosana 5
osaa tehdä palvelulle arvoa tuottavan monikanavaisen palvelun myynnin ja markkinointiviestinnän suunnitelman
osaa suunnitella digitaalisen vuorovaikutuksen palveluprosessiin ja osaa toimia asiakkaan kanssa siinä