Myynnin johtaminen ja kehittäminen, 5 op - SAL701AS3Y
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Myynnin johtaminen ja kehittäminen SAL701AS3Y-3001 12.01.2026-13.03.2026 5 op(YAMK2MSC, ...)+-
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
12.01.2026 - 13.03.2026
Ryhmä
YAMK2MSC
EVENING
ONLINE
MASALF
Opettaja
Riku Hytönen, Joona Mäntyvaara
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
T&K-osuus
0.00 op
Virtuaaliosuus
5.00 op
Arviointiasteikko
H-5
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Kurssin tavoitteena on kehittää opiskelijoiden kykyä johtaa myyntitiimejä, luoda tehokkaita myyntistrategioita ja edistää organisaation menestystä vahvan johtamisen ja analyyttisten taitojen avulla.
Kurssin suoritettuaan opiskelijat osaavat:
• Ymmärtää myynnin johtamisen keskeiset periaatteet ja niiden vaikutuksen tiimin suorituskykyyn.
• Kehittää strategioita suorituskykyisten myyntitiimien rekrytointia, valmennusta ja johtamista varten.
• Sovellat nykyaikaisia myyntimenetelmiä myyntiprosessien optimoimiseksi ja tulojen kasvattamiseksi.
• Analysoi keskeisiä tulosindikaattoreita myynnin tehokkuuden arvioimiseksi ja parantamiseksi.
Sisältö
Keskeiset teemat
• Myyntiorganisaatioiden johtamisstrategiat
• Valmennus ja kykyjen kehittäminen myyntitiimeissä
• Tietoon perustuva päätöksenteko myynnin johtamisessa
• Digitalisaation ja uusien myyntiteknologioiden rooli
• Myynnin suorituskyvyn mittarit ja optimointistrategiat
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Evening Online
Oppimateriaalit
Opettaja toimittaa oppimateriaalin, joka on saatavilla Moodlessa.
Intro
Tehokas myynnin johtaminen on ratkaisevan tärkeää organisaation kasvun edistämiseksi ja suorituskykyisten myyntitiimien rakentamiseksi. Tällä kurssilla tarkastellaan myynnin johtamisen ja kehittämisen periaatteita keskittyen strategiseen päätöksentekoon, kykyjenhallintaan ja jatkuvan parantamisen kulttuurin edistämiseen. Teoreettisten näkemysten ja soveltavan oppimisen kautta opiskelijat saavat tarvittavat taidot myyntitiimien johtamiseen, myyntiprosessien optimointiin ja muuttuvissa markkinaolosuhteissa liikkumiseen.
Kurssilla tarkastellaan myyntiympäristöihin liittyviä johtamisstrategioita, kuten valmennusta, motivaatiota ja suorituksen johtamista. Kurssilla keskitytään erityisesti digitalisaation ja tietoon perustuvien näkemysten vaikutukseen myynnin johtamiseen. Opiskelijat tutustuvat nykyaikaisiin myyntimenetelmiin, asiakassuhteiden hallintaan ja keskeisiin tulosindikaattoreihin myynnin tehokkuuden arvioimiseksi ja parantamiseksi.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelijan osaaminen vastaa välttävästi opintojakson osaamistavoitteita. Opiskelija tunnistaa joitakin opintojaksolla läpikäytyjä teorioita, näkökulmia ja käsitteitä. Hän soveltaa niitä suppeasti käytännön työelämän tilanteiden tarkasteluun.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelijan osaaminen vastaa hyvin opintojakson osaamistavoitteita. Opiskelija hallitsee hyvin opintojaksolla läpikäytyjä teorioita, näkökulmia ja käsitteitä. Hän soveltaa opintojaksolla opittuja käsitteitä ja teorioita käytännön työelämän tilanteiden analysoitiin.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelijan osaaminen vastaa erinomaisesti opintojakson osaamistavoitteita. Opiskelija hallitsee syvällisesti opintojaksolla läpikäydyt teoriat, näkökulmat ja käsitteet. Hän soveltaa opintojaksolla opittuja käsitteitä ja teorioita kriittisesti ja perustellusti käytännön työelämän tilanteiden analysointiin ja ratkaisujen tuottamiseen.