Myyntisuuntautuneen organisaation kehittäminen, 5 op - SAL4HM002
Opintojakson kieli
Suomi
Opettaja
Pekka Polvinen Anne Koppatz
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Sisältö
- Myyntiorganisaation kehittäminen ja johtaminen
- Myyntiorganisaation motivoiminen
- Myynnin ja markkinoinnin integraatio
- Arvon tuottaminen koko organisaation sitouttamisella
- Organisaatioiden rakenteet ja toimintamallit myynnin näkökulmasta
- Myynnin ja asiakaspolkujen prosessit organisaatiossa
- Myynnin strateginen kehittäminen
- Uramahdollisuuksien ja kehityspolkujen luominen myyntihenkilöstölle organisaation kehittämisen välineenä
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta. Lisätietoja AHOT-prosessista löytyy MyNetistä.
Oppimateriaalit
Materiaalit julkaistaan toteutussuunnitelmassa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osin selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa sekä keskeiset strategisen myynnin tekijät.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata myynnin strategista roolia ja sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit ja pystyy kehittämään niitä ja strategista myyntiä organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa hyvin määritellä myynnin strategisen roolin ja sen merkityksen myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet myyntisuuntautuneen organisaation rakenteiden ja toimintojen arviointiin ja kehittämiseen. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa ja pystyy kehittämään sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.