Tuloksellinen myynnin ja asiakkuuksien johtaminen, 5 op - SAL3PO317
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Tuloksellinen myynnin ja asiakkuuksien johtaminen SAL3PO317-3002 21.08.2023-15.12.2023 5 op(LP5MY, ...)+-
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
21.08.2023 - 15.12.2023
Ilmoittautumisaika
12.06.2023 - 18.08.2023
Ryhmä
LP5MY
PO5
ONLINE
Opettaja
Juhana Isohanni
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LIIPO Liiketalouden koulutusohjelma
T&K-osuus
0.00 op
Virtuaaliosuus
0.00 op
Arviointiasteikko
H-5
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on antaa opiskelijalle konkreettinen ja yksityiskohtainen ymmärrys liiketoimintahyötyjä tuottavasta arvomyynnistä. Koulutuksen aikana kehitetään ohjatusti menetelmiä ja työkaluja asiakaslähtöisen arvomyynnin johtamiseen ja toteutukseen.
Sisältö
- Myynnin kokonaiskuva ja kehitysosaaminen
- Ymmärrys asiakkaan päätöksenteon vaikuttavista asioista, kriteereistä ja prosesseista
- Arvomyynnin keskeiset periaatteet, prosessit ja työkalut
- Arvon määritteleminen, mallintaminen ja kommunikointi asiakkaalle
- Myynnin järjestelmät ja työkalut
- Myynnin ennustaminen, budjetointi sekä terminologia
- Myyntitiimin rekrytointi ja insentiivimallit
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, roolipelit, luennot, kirjallisuustehtävät
Itse- ja vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa B-to-B myyntitiimin roolit
•tunnistaa B-to-B asiakkaan ostoprosessin
' tunnistaa B-to-B myyntiprosessin vaiheet ja etenemisen
•tunnistaa myynnin johtamisen käsitteistön
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•osaa toimia osana B-to-B myyntitiimiä
•tunnistaa asiakaan ostoprosessin kriittiset kohdat
•osaa toimia BtoB –tiimimyynnissä asiakaslähtöisesti ja kannattavasti
•tunnistaa myynnin johtamisen työkaluja
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•toimii aktiivisesti ja ratkaisukeskeisesti osana B-to-B myyntitiimiä
•osaa hyödyntää asiakkaan ostoprosessin tuntemustaan omassa myyntitoiminnassaan
•osaa osallistaa asiakasta palvelun arvonmuodostusprosessissa
•osaa BtoB -myyntiprosessin
•osaa kehittää tiimimyyntiä asiakas- ja ratkaisukeskeisesti
•osaa suunnitella ja johtaa omaa työtään