Monikanavaiset liiketoimintamallit ja ratkaisumyynti, 5 op - SAL3PO316
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Monikanavaiset liiketoimintamallit ja ratkaisumyynti SAL3PO316-3003 21.08.2023-15.12.2023 5 op(NONSTOP, ...)+-
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
21.08.2023 - 15.12.2023
Ilmoittautumisaika
28.05.2023 - 31.03.2024
Ryhmä
NONSTOP
LP5MY
PO5
VIRTUAL
Opettaja
Juhana Isohanni
Paikkoja
15 - 50
Koulutus
LIIPO Liiketalouden koulutusohjelma
T&K-osuus
0.00 op
Virtuaaliosuus
5.00 op
Arviointiasteikko
H-5
Osaamistavoitteet
Opiskelija hahmottaa arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyötyjä, vaatimuksia, tekniikoita ja osa-alueita.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää
* Mitä toimivalta myyjältä tai myyntiorganisaatiolta odotetaan?
* Miten ratkaisumyyntiä toteutetaan digitaalisessa monikanavaympäristössä?
* Miten henkilö pystyy luomaan arvoa ja kilpailuetua itsellensä, oranisaatiolle tai asiakkaille?
Sisältö
* Arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyödyt, vaatimukset ja tekniikat
* Arvomyynnin keskeiset periaatteet, prosessit ja työkalut
* Spin Selling
* Social Selling
* Kilpailuetua luova toimiminen digitaalisessa monikanavaympäristössä
* Modernin myynnin järjestelmät ja työkalut
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, roolipelit, luennot, kirjallisuustehtävät
Itse- ja vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa B-to-B myyntitiimin roolit
•tunnistaa B-to-B asiakkaan ostoprosessin
' tunnistaa B-to-B myyntiprosessin vaiheet ja etenemisen
•tunnistaa myynnin johtamisen käsitteistön
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•osaa toimia osana B-to-B myyntitiimiä
•tunnistaa asiakaan ostoprosessin kriittiset kohdat
•osaa toimia BtoB –tiimimyynnissä asiakaslähtöisesti ja kannattavasti
•tunnistaa myynnin johtamisen työkaluja
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•toimii aktiivisesti ja ratkaisukeskeisesti osana B-to-B myyntitiimiä
•osaa hyödyntää asiakkaan ostoprosessin tuntemustaan omassa myyntitoiminnassaan
•osaa osallistaa asiakasta palvelun arvonmuodostusprosessissa
•osaa BtoB -myyntiprosessin
•osaa kehittää tiimimyyntiä asiakas- ja ratkaisukeskeisesti
•osaa suunnitella ja johtaa omaa työtään