Monikanavaiset liiketoimintamallit ja ratkaisumyynti, 5 op - SAL3PO316
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija hahmottaa arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyötyjä, vaatimuksia, tekniikoita ja osa-alueita.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää
* Mitä toimivalta myyjältä tai myyntiorganisaatiolta odotetaan?
* Miten ratkaisumyyntiä toteutetaan digitaalisessa monikanavaympäristössä?
* Miten henkilö pystyy luomaan arvoa ja kilpailuetua itsellensä, oranisaatiolle tai asiakkaille?
Sisältö
* Arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyödyt, vaatimukset ja tekniikat
* Arvomyynnin keskeiset periaatteet, prosessit ja työkalut
* Spin Selling
* Social Selling
* Kilpailuetua luova toimiminen digitaalisessa monikanavaympäristössä
* Modernin myynnin järjestelmät ja työkalut
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, roolipelit, luennot, kirjallisuustehtävät
Itse- ja vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa B-to-B myyntitiimin roolit
•tunnistaa B-to-B asiakkaan ostoprosessin
' tunnistaa B-to-B myyntiprosessin vaiheet ja etenemisen
•tunnistaa myynnin johtamisen käsitteistön
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•osaa toimia osana B-to-B myyntitiimiä
•tunnistaa asiakaan ostoprosessin kriittiset kohdat
•osaa toimia BtoB –tiimimyynnissä asiakaslähtöisesti ja kannattavasti
•tunnistaa myynnin johtamisen työkaluja
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•toimii aktiivisesti ja ratkaisukeskeisesti osana B-to-B myyntitiimiä
•osaa hyödyntää asiakkaan ostoprosessin tuntemustaan omassa myyntitoiminnassaan
•osaa osallistaa asiakasta palvelun arvonmuodostusprosessissa
•osaa BtoB -myyntiprosessin
•osaa kehittää tiimimyyntiä asiakas- ja ratkaisukeskeisesti
•osaa suunnitella ja johtaa omaa työtään