Matkailupalvelut ja -tapahtumat 1, 5 op - SAL2RM201
Opintojakson kieli
Suomi
Opettaja
Monika Birkle
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa luoda tapahtumia tiimissä ja tuntee koko tuotantoprosessin
Sisältö
Palvelukonseptien kehittäminen
Elämykselliset tapahtumat ja tilaisuudet
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä sekä itsenäistä työskentelyä.
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimateriaalit
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Aiheeseen liittyvät blogit ja muut laadukkaat online sivustot
Ohjaajan omat materiaalit
Opiskelijoiden tuottama materiaali
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Jos opiskelija on saavuttanut vaadittavan osaamisen esimerkiksi aikaisemmissa työtehtävissä, harrastuksissa tai jollain toisella opintojaksolla, hän voi osoittaa osaamisensa ja edetä opinnoissa ripeämmin. Katso lisätiedot ja ohjeet aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta (AHOT) MyNetistä tai www-sivuilta.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perustyökalut ja osaa osittain soveltaa niitä. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisessä projektissa ryhmän osana. Hän pystyy tunnistamaan asiakkaiden tarpeita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua palveluiden kehittämisessä. Hän suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija hallitsee osittain palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän ymmärtää jossain määrin eri asiakasryhmien tarpeet ja tuntee toimintaympäristönsä, hän osaa myös hyödyntää sitä palveluiden kehittämisessä. Hän hallitsee jossain määrin menetelmiä asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseksi. Opiskelija osaa toimia osana laajempaa verkostoa ja pystyy luomaan palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän osaa hyödyntää toimintaympäristönsä mahdollisuuksia palveluiden kehityksessä. Opiskelija pystyy itsenäisesti keräämään tarvittavaa tietoa asiakkaiden tarpeista. Opiskelija rakentaa kumppanuuksia, ylläpitää asiakkuuksia ja sekä toimii aktiivisesti verkostoissa ja pystyy kehittämään palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja innovointiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.