Opiskelija oppii:
• lukemaan ja kirjoittamaan venäjää sujuvammin?
• lisää perussanastoa?
• lisää kielen keskeisiä rakenteita?
• ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja ohjeita?
• kirjoittamaan lyhyitä viestejä?
• kertomaan monipuolisemmin omasta elämästä??
• selviytymään uusissa arkipäivän vuorovaikutustilanteissa venäjän kielellä?
Sisältö
• venäjän kielen keskeistä sanastoa ja rakenteita
• suullisia ja kirjallisia viestejä ja ohjeita
• arkielämän vuorovaikutustilanteet?
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:?
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät sekä vaadittujen kokeiden/testien suorittaminen TAI?
b. Kirjalliset kokeet ja oppimistehtävät??sekä vaadittujen kokeiden/testien suorittaminen
Oppimateriaalit
Blum-Gorelova, The Road to Success (coursebook and workbook), Facultas, 2017, kpl 6-10
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Taitotaso: A1?
Venäjän perusteet 1 (5 op) tai vastaavat tiedot ja taidot.?
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija kykenee ymmärtämään rajallisesti yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija tunnistaa yksinkertaisia rakenteita ja usein käytettyjä ilmauksia erilaisissa kielenkäyttötilanteissa.?
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija kykenee usein ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.?
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija kykenee ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakson arviointikriteerinä toimivat kaksi kirjallista koetta sekä kuullun ymmärtämistesti ja suullinen testi. Lisäksi arvosanassa huomioidaan oppimistehtävien suorittaminen. Aktiivinen läsnäolo vaikuttaa arvosanaan korottavasti.