Tämän opintojakson suorittanut opiskelija hahmottaa elämystalouden merkityksen asiakaskokemuksessa ja tunnistaa elämysteoriat. Osaa luokitella elämyksen eri tasot ja elementit sekä hahmottaa niiden hyödyntämisen mahdollisuudet palveluliiketoiminnassa. Osaa käyttä tarinallistamista osana palvelun tuotteistamista.
Sisältö
Elämystalous osana tuloksellista liiketoimintaa. Pine ja Gilmorin elämyksen elementit ja palvelun räätälöinti osana kannattavaa liiketoimintaa. Elämyskolmio ja tarinnallistaminen palvelun tuotteistamisen apuvälineinä.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Tämän opintojakson suorittanut opiskelija osaa määritellä elämystalouden periaatteita asiakaskokemuksessa ja tunnistaa elämysteorioiden yhteyden palveluliiketoimintaan. Osaa luokitella elämyksen eri tasot ja elementit ja hahmottaa niiden merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa selittää tarinallistamien menetelmät osana palvelun tuotteistamista.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Tämän opintojakson suorittanut opiskelija osaa soveltaa elämystalouden periaatteita asiakaskokemuksessa ja tunnistaa elämysteorioiden yhteyden palveluliiketoimintaan. Osaa analysoida elämyksen eri tasot ja elementit ja yhdistää niiden merkityksen palveluliiketoimintaan. Osaa käyttä tarinallistamista osana palvelun tuotteistamista.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa perustella elämystalouden tärkeyden siakaskokemuksessa ja osaa elämysteorioiden avulla kehittää palveluliiketoimintaa. Osaa luokitella elämyksen eri tasot ja elementit ja tulkita niitä palveluliiketoiminnassa. Osaa tarinallistaen kehittää palvelutuotetta.