Tämän opintojakson suorittanut opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa hyödyntää asiakasymmärryksen menetelmiä sekä kehittää että analysoida asiakaspolua ja asiakaspersoonia palvelumuotoilun keinoin. Kehittää palvelua ja palvelutuotteen elämyksellisyyttä ymmärtäen liiketoiminnan tuottavuuden. Osaa analysoida esteettisiä ratkaisuja toiminnassa. Ymmärtää digitalisaation ja teknologian mahdollisuudet asiakaskokemuksen ehittämisessä.
Sisältö
Asiakkaan polun kehittäminen sekä asiakasprofiilien kuvaaminen palvelumuotoilun keinoin. Elämysteorioiden ja tarinallistamisen hyödyntäminen palveluliiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Estetiikka, fyysiset puitteet, teknologia ja palvelu osana onnistunutta asiakaskokemusta. Terveellisyys, hyvinvointi osana
Intro
Kuinka elvyttää väsähtänyt toiminta tai puhaltaa lisää tulta nykyiseen palvelutarjontaan? Palvelumuotoilun keinoin opit näkemään palvelutuotteesi asiakkaan näkökulmasta ja kehittämään asiakaskokemusta hyödyntäen elämyksellisyyttä tai estetiikka ja pohtimaan voisiko toimintaa kehittää myös digitalisaation avulla!
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa määritellä asiakasymmärryksen menetelmiä sekä selittää asiakaspolua ja asiakaspersoonia palvelumuotoilun keinoin. Tunnistaa elämyksellisyyden osana palvelua ja yhdistää sen liiketoiminnan tuottavuuteen. Tunnistaa esteettisiä ratkaisuja toiminnassa. Ymmärtää digitalisaation ja teknologian mahdollisuudet asiakaskokemuksen ehittämisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija arvioida asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa soveltaa asiakasymmärryksen menetelmiä, analysoida asiakaspolua ja asiakaspersoonia palvelumuotoilun keinoin. Osaa määritellä palvelun ja palvelutuotteen elämyksellisyyttä ja soveltaa sitä liiketoiminnan tuottavuuteen. Osaa analysoida esteettisiä ratkaisuja toiminnassa. Ymmärtää digitalisaation ja teknologian mahdollisuudet asiakaskokemuksen ehittämisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija arvioida asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa kehittää asiakasymmärryksen menetelmiä, asiakaspolua ja asiakaspersoonia palvelumuotoilun keinoin. Kehittää palvelua ja palvelutuotteen elämyksellisyyttä suhteuttaen sen liiketoiminnan tuottavuuteen. Osaa analysoida esteettisiä ratkaisuja toiminnassa. Osaa laajentaa toiminnan näkökulmaa huomioiden digitalisaation ja teknologian mahdollisuudet asiakaskokemuksen ehittämisessä.