Vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot, 2 op - RES8HA403
Opintojakson kieli
-
Opettaja
Eeva Puhakainen
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tunnistaa kokous- ja neuvotteluetiketin
osaa toimia tavoitteellisesti erilaisissa neuvottelu- ja muissa ryhmäviestintätilanteissa ja ymmärtää argumentoinnin merkityksen
hallitsee vaikuttamisen perusteet ja osaa edelleen kehittää näitä taitoja
osaa arvioida neuvottelu- ja kokoustilanteissa omia ja muiden vuorovaikutustaitoja
Sisältö
Kokouksen, palaverin ja neuvottelun erot ja yhtäläisyydet
Neuvottelutyypit, -roolit ja -strategiat
Vaikuttaminen ja argumentointi
Vuorovaikutustaidot neuvottelu- ja kokoustilanteissa sekä erilaisissa ryhmäviestintätilanteissa
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Harjoitus- ja keskustelupainotteinen opintojakso, joka edellyttää läsnäoloa.
AHOT: Mikäli katsot aiempien opintojen, työkokemuksen tai muun kautta hallitsevasi kurssin oppimistavoitteet tai osan niistä, laadi opettajalle ehdotus, mitkä tavoitteet jo hallitset ja miten voisit osaamisesi näyttää
Oppimateriaalit
Opettajien Moodleen jakamat materiaalit
Intro
Opintojakson tavoitteena on syventää osallistujien
vaikuttamis- ja vuorovaikutustaitoja
neuvottelu- ja ryhmäviestintätaitoja
vakuuttavuutta, tuloksellisuutta ja joustavuutta erityisesti ryhmäviestintätilanteissa
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa toimia neuvottelutilanteissa
Opiskelija osallistuu harjoituksiin
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa toimia neuvottelutilanteissa, pystyy argumentoimaan sekä osaa arvioida neuvottelu- ja kokoustilanteissa omia ja muiden vuorovaikutustaitoja
Opiskelija osaa olla harjoituksissa aktiivinen sekä antaa palautetta muille.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti neuvottelutilanteissa, pystyy argumentoimaan sekä osaa arvioida neuvottelu- ja kokoustilanteissa omia ja muiden vuorovaikutustaitoja
Opiskelija osaa olla harjoituksissa aktiivinen sekä tukee palautteella muiden oppimista