Esimiestyö ja toiminnan kehittäminen ravintolassa, 9 op - RES3RH002
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee ja osaa analysoida ravintolayrityksen esimiesrooleja
• hallitsee revenue managementin perusteet
• osaa kehittää asiakaspalvelu- ja myyntiprosessia
• osaa suunnitella ja hallita ravintolayrityksen henkilöstöresursseja tehokkaasti
• osaa johtaa työsuoritteita esimiesroolissa
Sisältö
• Ravintolan esimiehen työ- ja toimintaympäristö palvelussa
• Ruoka- ja juomatuotteen hallinta ja logistiikka
• Palvelu-, myynti- ja markkinointiprosessi ravintoloissa
• Työehtosopimus ja työvuorolista
• Revenue Managementin perusteet
• Ravintolan kontrollitoiminnot
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja/tai tentti päivätoteutuksessa.
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t).
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Lisätiedot
Työelämäyhteydet
Yhteistyö mahdollisten sidosryhmien kanssa projekteissa.
Kansainvälisyys
Yhteistyö mahdollisten sidosryhmien kanssa projekteissa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan suoritettavaksi opintojakson Ravintola-alan ammattitaidon kehittäminen jälkeen.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa ravintolan ruoka- ja juomasuunnitteluun vaikuttavia tekijöitä. Tuntee ravintolan esimiehen työtehtävät ja niihin vaikuttavan lainsäädännön pääpiirteet. Ymmärtää revenue managementin perusteet osana palvelu- ja myyntikulttuuria.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Ymmärtää ravintolan ruoka- juomasuunnitteluun vaikuttavia tekijöitä. Osaa toimia ravintolan asiakaspalvelutiimin esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää ravintolan resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Hallitsee ruoka- ja juomatuotteen valikoimasuunnittelun ja –hallinnan sekä logistiikan. Osaa toimia ravintolan asiakaspalvelutiimin esimiehenä. Osaa käyttää ravintolan resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.