Ravintolayrityksen sähköinen liiketoiminta, 5 op - RES2HR001
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa luetella sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet ravintolayrityksen kontekstissa.
Opiskelija pystyy selittämään, sähköisen liiketoiminnan roolia ravintolayrityksessä, kuvaamaan erilaisia sähköisiä markkinointi- ja jakelukanavia sekä ymmärtämään asiakaskokemuksen merkityksen verkossa.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan ja luomaan ravintolayritykselle toimivaa sähköistä liiketoimintaa, valitsemaan ja käyttämään sopivia kanavia markkinoinnissa ja jakelussa sekä soveltamaan tietoturvakäytäntöjä sähköisen liiketoiminnan suojaamiseksi.
Opiskelija kykenee arvioimaan eri sähköisen liiketoiminnan strategioita ravintolayritykselle, analysoimaan verkkosivuston kävijädataa ja konversioprosentteja sekä tunnistamaan mahdollisuuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi verkossa.
Opiskelija pystyy arvioimaan kriittisesti sähköisen liiketoiminnan vaikutusta ravintolayrityksen kannattavuuteen ja kilpailukykyyn, vertailemaan eri teknologisia ratkaisuja ravintola-alalla ja ehdottamaan strategioita tulevaisuuden sähköisen liiketoiminnan trendien hyödyntämiseksi.
Sisältö
sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet
asiakaskokemuksen mittaaminen ja kehittäminen
sähköisen liiketoiminnan tietoturva ja tietosuoja
erilaisiin työkaluihin tutustumista
kilpailuedun arvioimista ja analysointia
ravintola-alan tulevaisuuden digitaaliset trendit
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus kampuksella periodin ajan. Keskustele mahdollisesta näytöstä tai opinnollistamisesta opettajien kanssa.
Oppimateriaalit
Opintojakson Moodle-sivustolla.
Intro
Kukoista verkossa! Opi verkkokauppa, markkinointi ja asiakaskokemus kurssilla Ravintolayrityksen sähköinen liiketoiminta. Vahvista digitaalista läsnäoloasi ja menestystäsi ravintola-alalla.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei sidonnaisuuksia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa luetella sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet ravintolayrityksen kontekstissa. Opiskelija osallistuu työskentelyyn.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija työskentelee opintojaksotehtäväryhmän jäsenenä vastuullisesti. Opiskelija soveltaa osaamistaan ravintola-alan yrityksen sähköisen liiketoiminnan kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ryhmän tuloksia.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija pystyy arvioimaan kriittisesti sähköisen liiketoiminnan vaikutusta ravintolayrityksen kannattavuuteen ja kilpailukykyyn, vertailemaan eri teknologisia ratkaisuja ravintola-alalla ja ehdottamaan strategioita tulevaisuuden sähköisen liiketoiminnan trendien hyödyntämiseksi. Opiskelija osoittaa kehittämisprojektin eri vaiheissa itseohjautuvuutta ja innovatiivisuutta. Opiskelija osaa hyödyntää ja esittää ravintola-alan sähköisen liiketoiminnan osaamistaan. Opiskelija laatii projektin toteutuksen ja tulosten arviointikriteerit.