Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia myynnin tietojärjestelmiä osana myynnin ammattilaiseksi kehittymistään.
Sisältö
Opiskelija tutustuu yrityksen liiketoimintaprosesseihin ja digitaalisiin järjestelmiin sekä perehtyy palveluiden kehittämiseen asiakaslähtöisin menetelmin.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus ja siihen liittyvät erilaiset tehtävät, projektityöskentely ja itsenäinen työskentely sekä tentit.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla tarvittavat oppimateriaalit jaetaan Moodlessa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut tai muulla tavalla hankkinut perusopintojen moduulien 1-4 osaamiset.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija (tunnistaa, tietää)
- hahmottaa liiketoiminnan prosesseja
- tunnistaa ERP ja CRM-järjestelmien hyödyt myyjän työssä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija (osaa hyödyntää ja määritellä)
- osaa visualisoida liiketoimintaprosesseja
- tunnistaa yrityksen keskeisimmät liiketoimintaprosessit ja niihin liittyvät digitaaliset yritysjärjestelmät
- osaa käyttää keskeisimpiä yritysjärjestelmiä (ERP ja CRM)
- kuvaa järjestelmien hyödyt asiakkaalle ja yrityksen liiketoiminnalle.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija (kehittää)
- tunnistaa keskeisimpien liiketoimintaprosessien väliset yhteydet
- tunnistaa yritysjärjestelmistä saatavan tiedon mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä
- osaa hahmottaa ERP- ja CRM-järjestelmien yhteydet muihin digitaalisiin työvälineisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointitavat ilmoitetaan opintojakson alussa kullakin toteutuksella.