Analyysiosaaminen (RDI1LH101C) on osa Uuden Kehittäjä -moduulia.
Uuden Kehittäjä -moduulissa opiskelija tutustuu datan analysointiin.
Samalla opiskelijat harjoittelevat datan analysointia ja koodausta.
Sisältö
Uuden Kehittäjä -moduulin osat ovat seuraavat:
Innovaatio-osaaminen 5 op (RDI1LH101A)
Digitaalinen liiketoiminta 5 op (RDI1LH101B)
Analysointiosaaminen 5 op (RDI1LH101C)
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Moduulikohtaisesti yhteiset tai erilliset.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Moduuli- tai osakohtaiset materiaalit.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Tämä on osa Uuden Kehittäjä –moduulia.
Opiskelija on suorittanut tai muulla tavalla hankkinut perusopintojen moduulien 1-4 osaamiset.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Osaamistaso 1-2
• Tietää mitä data-analytiikka tarkoittaa ja mihin sitä käytetään.
• Laskee määrällisestä datasta keskeisiä tunnuslukuja.
• Havainnollistaa liiketoiminta- ja asiakastietoja graafisessa muodossa.
• Tietää laadullisen- ja määrällisen lähestymistavan erot.
• Raportoi asiakas- ja liiketoimintatiedoista laskemansa yhteenvedot luettelomaisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaamistaso 3-4
• Arvioi palvelun toimivuutta data-analytiikkatietojen avulla.
• Tunnistaa asioiden välisiä riippuvuuksia määrällisestä datasta.
• Käyttää useita graafisia esitysmuotoja liiketoiminta- ja asiakastietojen havainnollistamiseen.
• Raportoi asiakas- ja liiketoimintatiedoista laskemansa yhteenvedot myös sanallisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaamistaso 5
• Löytää palvelun kehittämiskohteita data-analytiikkatietojen avulla.
• Löytää datasta riippuvuuksia, eroja, poikkeamia ja kehityssuuntia.
• Valitsee tarkoitukseen sopivimman graafisen esitysmuodon havainnollistamaan liiketoiminta- ja asiakastietoja.
• Tekee tulosten perusteella perusteltuja toimintasuosituksia ja kehittämisehdotuksia.