Uuden Kehittäjä -moduulissa opiskelija tutustuu innovaatioprosessiin ja opiskelijat luovat sekä kehittävät uusia digitaalisia palveluratkaisuja. Samalla opiskelijat harjoittelevat innovaatiomenetelmien käyttöä ja fasilitointia.
Sisältö
Innvovaatio-osaaminen (RDI1LH101A) on osa Uuden Kehittäjä -moduulia.
Moduulin osat ovat:
Innovaatio-osaaminen RDI1LH101A 5 op
Digitaalinen liiketoiminta RDI1LH101B 5 op
Analysointiosaaminen RDI1LH101C 5 op
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Moduulikohtaiset yhteiset tai erilliset.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit:
Moduuli- tai osakohtaiset materiaalit
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut tai muulla tavalla hankkinut perusopintojen moduulien 1-4 osaamiset
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Osaamistaso 1-2: Opiskelija
• Tunnistaa innovaatioprosessin vaiheet ja jonkun innovaatiomenetelmän
• Toimii ryhmän jäsenenä palvelukehityksessä
• Tunnistaa palveluideoita
• Tunnistaa fasilitaattorin roolin ryhmätilanteissa
• Perustelee omia mielipiteitään
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaamistaso 3-4: Opiskelija
• Tuntee useita laadullisia kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä.
• Ottaa aktiivisen roolin ryhmässä ja ottaa vastuuta ryhmän toiminnasta.
• Tuottaa ja arvioi palveluideoita yrityksen liiketoimintaan ja tavoitteisiin perustuen ja tuntee palveluidean mallintamisen menetelmiä.
• Fasilitoi ryhmän toimintaa yhdessä muiden kanssa
• Perustelee mielipiteitään aikaisempaan tietoon perustuen.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaamistaso 5: Opiskelija
• Käyttää laadullisia kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä palvelukehityksessä.
• Osallistuu ryhmän toimintaan aktiivisesti hakeutumalla vastuullisiin tehtäviin ryhmässä
• Kehittää palveluideoita yrityksen strategisiin valintoihin perustuen sekä konkretisoi näitä mallintamalla
• Osaa itsenäisesti fasilitoida ryhmän toimintaa
• Perustee mielipiteitään ja osaa perustella innovaation kaupallista potentiaalia