Psyykkinen valmennus: Lasten ja nuorten valmentamisen erityispiirteet, 2 op - PSY8SL004
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
1. Opiskelija ymmärtää ja pystyy kuvaamaan kognitiiviseen kehittymiseen sekä sisäisen motivaation rakentumiseen liittyvät käsitteet ja niiden osa-alueet sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden perusteet.
2. Opiskelija arvioi ja analysoi aihealueen kirjallisuutta sekä koostaa kirjallisuudesta yhteenvedon.
3. Opiskelija soveltaa tietoa käytäntöön organisoiden käytännön toimintoja.
4. Opiskelija arvioi ja analysoi käytännön prosesseja kurssin aihealueen teemojen puitteissa.
Sisältö
• Kognitiivinen kehittyminen
• Motivaation rakentuminen
• Sosiaalisen ympäristön vaikutus psyykkiseen kehittymiseen
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
a. Luentoesityksiin tutustuminen JA
b. Luentoesitysten kuunteleminen JA
c. Kurssikirjallisuuteen tutustuminen JA
d. Muuhun vaihtoehtoiseen kirjallisuuteen tutustuminen SEKÄ
e. Oppimistehtävien suorittaminen
Opintojaksoon sisältyy pakollisena oppimistehtävien suorittaminen.
Oppimateriaalit
1. Valey, R., & Chase, M. (2016). Best practice for youth sport. Champaign: Human Kinetics.
2. Wehmeyer, M., L., Shogren, K., A., & Little, T., D. (2017). Development of Self-Determination Through the Life Course.
3. Tenenbaum, G., & Eklund, R., C. Handbook of sport psychology (3rd ed.), (pp. 645-712). Hopoken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5. Kurssin arvosana muodostuu palautettujen tehtävien keskiarvosta. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä palautusta sisältäen:
1) Tehtäväohjeistuksen mukaisen tehtävämäärän suorittamisen (2. kpl) ja
2) Tehtävien hyväksyttävästi palauttamisen.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelijan ei ole tarvinnut suorittaa aiempia opintoja osallistuakseen opintojaksolle.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa kuvata aihealueen teemat, mutta tarvitsee harjoitusta teemojen ymmärtämiseen liittyvissä asioissa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osoittaa, että ymmärtää aihealueen kokonaisuuden. Ymmärryksen pohjalta opiskelija arvioi ja analysoi aihealueen teemoja.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija suunnittelee ja organisoi käytännön prosesseja sekä arvioi ja analysoi prosessien toteutusta. Opiskelija esittää kehitysehdotuksia arvioinnin ja analysoinnin pohjalta.