Opiskelija tutustuu olemassa oleviin videoiden striimauspalveluihin ja online- valmennusalustoihin. Opiskelija suunnittelee oman videovalmennuksen valitsemalleen alustalle ja pilotoi sitä.
Tarkemmat osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5
Sisältö
Sisältö
1. Olemassa oleviin videoiden striimaus ja tallennuspalveluihin tutustuminen. (youtube, liikunta-alan videosisältöalustat yms.)
2. Oman video- tai online -hyvinvointipalvelu konseptin suunnittelu
3. Konseptin testaus
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Itsenäiset tehtävät verkossa ja osallistuminen joko livenä (4-5 Vierumäellä) tai virtuaalisesti opetustuokioon, jonka sisältönä on striimin toteutus käytännössä.
Oppimateriaalit
Verkkokurssilla jaettava materiaali.
Lisätiedot
Kurssi on suunnattu liikunta- ja hyvinvointialan pienyrittäjille (mikroyrittäjät) tai yrittäjyyttä suunniteleville opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita hyvinvointipalveluiden viemisestä verkkoon (live- ja videotallenteet).
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5. Kurssin arvosana muodostuu harjoitustehtävän arvosanasta. Muut tehtävät tulee olla suoritettuna hyväksytysti. Kurssin hyväksytysti suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien hyväksytysti palauttamista (vähintään arvosana 1) sekä kahdelle verkkoluennolle osallistumista.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää hyvinvointipalveluiden videopohjaisen liiketoiminnan toteutusmahdollisuudet verkossa, mutta tarvitsee harjoitusta teemojen ymmärtämiseen liittyvissä asioissa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osoittaa, että ymmärtää aihealueen kokonaisuuden. Ymmärryksen pohjalta opiskelija harjoittelee palvelun viemistä verkkoon ja testaa sitä oikealla kohderyhmän edustajalla.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija suunnittelee ja organisoi käytännön videopalvelun tai -tuotteen verkkoon, sekä arvioi ja analysoi tuotteen tai palvelun toimivuutta harjoitusasiakkaan avulla. Opiskelija esittää kehitysehdotuksia arvioinnin ja analysoinnin pohjalta.