Tämän opintojakson suorittanut oppija:
- osaa mediasuunnittelun perusteet
- osaa suunnitella ja toteuttaa median strategista käyttöä sekä ymmärtää median vahvuudet ja heikkoudet
- tuntee ja ymmärtää median peruskäsitteet sekä osaa soveltaa mediamatematiikkaa käytännön tilanteissa
- osaa suunnitella ja toteuttaa intramediastrategiaa tässä mediaryhmässä
- ymmärtää, miten asettaa ja saavuttaa tavoitteita tämän mediaryhmän avulla
- saa ajantasaista tietoa median uusimmista trendeistä ja pystyy kehittämään luovia taitojaan median suunnittelussa ja toteutuksessa
Sisältö
Mediasuunnittelun perusteet
Strateginen käyttö ja vahvuudet
Vuosisuunnittelu
Kampanjasuunnittelu ja seuranta
Mainonnan muodot, mittaaminen ja hinnoittelu
Mediamatematiikka
Luovuus ja trendit
Kohderyhmät ja kohderyhmäymmärrys
Kampanjarakenne
Alan termistö (TRP, GRP, levikki, peitto, tavoittavuus, broadsheet, tabloid, liite/tuotenäyte, lukija, lukijaprofiili, määräpäivä, määräpaikka, kelluva, natiivimainonta, OTS, CPM, CPT, CPP)
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Non-stop virtuaali
Opiskelija opiskelee itsenäisesti omaan tahtiin
Oppimateriaalit
Moodlen oppimisympäristössä olevat aineistot. Opetusvideot ja siihen liittyvät esitysmateriaalit.
Intro
Tämä koulutuskokonaisuus on suunnattu kaikille markkinointitoimialalla toimiville, jotka haluavat päivittää mediasuunnitteluun, -strategiaan, -ostamiseen ja -myymiseen liittyvää osaamistaan. Uutis- ja AikakausmediaGuru -koulutusmoduulin ensimmäinen osio johdattaa oppijan mediasuunnittelun perusteisiin ja seuraavat kuusi osiota käsittelevät mediasuunnitteluun tarvittavaa osaamista, joka liittyy uutis- ja aikakausmedian mediaryhmään. Koulutuksessa käsitellään toimialaa, mainonnan muotoja, mittaamista ja hinnoittelua, kampanjasuunnittelua ja seurantaa sekä käsitteitä ja mediamatematiikkaa. Viimeisessä osiossa keskustellaan luovuudesta ja trendeistä. Lopputentin onnistuneen suorituksen jälkeen oppija saa yhden opintopisteen lisäksi sertifikaatin ja osaamismerkin, joilla voi todentaa osaamistaan nykyisille ja potentiaalisille työnantajille.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei ole
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty