Pasilan toimipiste
Suomi
24.03.2025 - 16.05.2025
02.01.2025 - 21.03.2025
Anna Vähäsalo
15 - 45
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5
Lähiopetus.
HUOM: esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakso tai vastaava osaaminen
Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.
Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.
Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.
Opettajan jakama materiaali.
Timityön puitteissa tutustutaan Suomen markkinalla toimivaan brändiin ja mahdollisuuksien mukaan vieraillaan yrityksessä.
Pasilan toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Kurssilla läpikäydään esimerkkejä kansainvälisistä brändeistä.
13.01.2025 - 14.03.2025
2 yksilötehtävää, 40 % arvosanasta. Tiimityö, raportti ja esitys, 60 % arvosanasta. Arvosanaan vaikuttaa aktiivinen läsnäolo tunneilla.
02.01.2025 - 10.01.2025
Viikottainen lähiopetus ja tämän lisäksi lukujärjestykseen varattu aikaa tiimille projektin edistämiseen.
Jenni Brisk
15 - 45
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä?prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5
Lähitapaamiset: luennot, luennoilla tehtävät tehtävät & ohjaus
Itsenäinen työskentely
Tiimityöskentely
Itsenäisesti haettu brändikirjallisuus ja projektiin liittyvä taustamateriaali
Luennot ja muu tunneilla jaettu materiaali
Suositeltava kirjallisuus:
Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.
Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.
Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.
Oppimistehtävät linkittyvät työelämään Oppimistehtävä 2 Yrityscase Vierailijaluento Yritysvierailu (konsulttiyritys Deloitte)
Pasilan toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä
Suomi
Yritysesimerkit sisältävät myös kansainvälisiä esimerkkejä.
Vierailu kansainväliseen yritykseen
13.01.2025 - 14.03.2025
Yksilötehtävät 40 % arvosanasta Projektityö ryhmässä Yrityscase: Brändistrategian kuvaus, analyysi, kehitysideat, esitys ja argumentointi 60 % arvosanasta
02.01.2025 - 10.01.2025
Esitellään opintojakson alussa
Tapaamiset torstaisin klo 11.00-n 16.30, tila 1004
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt,
voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Mia-Maria Salmi
15 - 45
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä?prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
Englanniksi
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5
Pasilan toimipiste
Suomi
21.10.2024 - 13.12.2024
03.06.2024 - 18.10.2024
Mia Roos
15 - 50
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5
Lähiopetus.
HUOM: esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakso tai vastaava osaaminen
Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.
Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.
Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.
Opettajan jakama materiaali.
Timityön puitteissa tutustutaan Suomen markkinalla toimivaan brändiin ja mahdollisuuksien mukaan vieraillaan yrityksessä.
Pasilan toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Kurssilla läpikäydään esimerkkejä kansainvälisistä brändeistä.
21.10.2024 - 13.12.2024
2 yksilötehtävää, 40 % arvosanasta. Tiimityö, raportti ja esitys, 60 % arvosanasta. Arvosanaan vaikuttaa aktiivinen läsnäolo tunneilla.
03.06.2024 - 18.10.2024
Viikottainen lähiopetus ja tämän lisäksi lukujärjestykseen varattu aikaa tiimille projektin edistämiseen.
Jenni Brisk
15 - 50
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä?prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5