Pasilan toimipiste
Suomi
27.03.2023 - 19.05.2023
02.01.2023 - 24.03.2023
Heta-Liisa Malkavaara
31 - 60
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
H-5
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Luennot, ryhmätyöt, ryhmätehtävät, ryhmäesitykset, itseopiskelu
Braun, N. Scheffer, M. & Scheffer, A. 2017. Hanging the Mirror: The discipline of Reflective Leadership. Wisdom Editors
Edwards, G. & Kempster, S. Turner, A.F. (eds.) 2017 Field guide to leadership development. Edward Elgar Publishing
Furnham, Adrian 2008. Dim Sum for Managers : Advice and Ideas for the Hungry Mind
Furnham, Adrian 2010. The Elephant in the Boardroom. Palgrave Macmillan
Grant, Adam 2013. Give and Take. Weidenfeld & Nicolson
Kets de Vries, Manfred F. R. 2022. Leading Wisely: Becoming a Reflective Leader in Turbulent Times. Wiley
Kolind, L. & BFtter. Unboss. 2012.Jyllands-Postens Förlag
Neck, C.P. & Manz, C.C.& Houghton, J.D. 2020. Self-Leadership, The Definite Guide to Personal Excellence. SAGE
Spicer, A. 2018. Business Bullshit. Routledge ja Frankfurt, Harry G. On Bullshit. Princeton = luetaan molemmat
Vartiainen, Pirkko & Raisio, Harri & Ahonen, Heli 2020. Johtaminen kompleksisessa maailmassa: viisautta pirullisten ongelmien kohtaamiseen. Gaudeamus
Porvoon toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
Opintojaksolla käsitellään aihetta sekä kotimaisen että kansainvälisen kirjallisuuden ja tapausten pohjalta
24.10.2022 - 16.12.2022
Tehtävä 1, ryhmätyö ja yksilötyö Artikkeliesitys ja tiivistelmä 20% arvosanasta Tehtävä 2 Luentopäiväkirja, yksilötyö, kolmesta opintojaksolla käsitellystä teemasta; joita täydennetään kirjallisuudella annetun ohjeen mukaisesti. 80% arvosanasta
13.06.2022 - 21.10.2022
Ajoitus: 24.10.2022 - 16.12. 2022 (jakso 2)
Opetus: Online/Zoom
Opetus on maanantaisin klo 17:40–20.30
Anne Koppatz
15 - 40
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
H-5
Intensiivitoteutus
Keskustelevat luennot ja ryhmäkeskustelut
Itsenäinen opiskelu
Dugan, J. 2017. Leadership Theory (engl.)
Kaikki opintojaksolla tuotettu materiaali sekä artikkelit/videot Moodlessa.
Opiskelijat peilaavat omaa työelämäkokemustaan keskusteluissa. Vierailija 1.10. 2022 Tea Siikonen, Head of Corporate Communications & Responsibility, MTV Oy.
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
22.08.2022 - 14.10.2022
Keskustelu- ja reflektointitehtäviä opintojakson tapaamisissa. Kaksi kirjallista tehtävää.
13.06.2022 - 19.08.2022
Lähitapaamiset
27.8
10.9
1.10
Jos sinulla on aikaisemmin hankittua teoreettista ja käytännön osaamista opintojakson sisällöistä, ohjeet ns. AHOT-käytäntöihin ovat Pepissä. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustamista (AHOT) on haettava ennen opintojakson toteutuksen alkua.
Eija Kjelin
15 - 40
Asteikko 0-100 tehtävien pisteet yhteenlaskettuna
Alle 50 pistettä = Hylätty
50 - 59 pistettä = 1
60 - 69 pistettä = 2
70 - 79 pistettä = 3
80 - 89 pistettä = 4
90 - 100 pistettä = 5
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa reflektoida omaa johtajuuttaan ja tunnistaa kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen tavoitteita ja rakentaa itsearvioinnin menetelmiä. Hän tunnistaa erilaisia lähestymistapoja johtajuuteen. Opiskelija pystyy toimimaan dialogisessa kehittymisprosessissa muiden ihmisten kanssa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta hyödyntäen johtajuustutkimusta. Hän tunnistaa omat johtajuuden kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa oman kehittymisensä seurantaa tukevia arviointimenetelmiä. Opiskelija pystyy rakentamaan vuorovaikutusverkostoja, joiden kautta hän pystyy saamaan kehittymiselleen tukea.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta syvällisesti ja kriittisesti hyödyntäen johtajuustutkimusta ja keräämäänsä aineistoa. Opiskelija asettaa itselleen toimintaympäristönsä huomioon ottaen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa jatkuvaa kehittymistä tukevia arviointimenetelmiä oman johtajuutensa kehittämiseen. Opiskelija pystyy rakentavalla tavalla arvioimaan, hyödyntämään ja syventämään rakentamissaan dialogisissa yhteistyösuhteissa saamiaan kehittymisehdotuksia.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
H-5