Itsensä johtaminen ja tiimityö 2, 5 op - LEA1RM102
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperusteisen opetussuunnitelman perusopintoja, ja siinä kehitetään mm. seuraavia osaamisalueita: itsereflektointi, tulevaisuuden työelämätaidot, ajan- ja stressinhallinta, ketteryys ja ammattimainen asenne, vastuullisuus, ammattimainen viestintä, itsensä johtaminen ja urasuunnittelu. Osa sisällöstä suoritetaan englanniksi.
Sisältö
ammattimainen viestintä ja IT-välineet
projektityötaidot
itsereflektointi
palautteen antaminen ja vastaanottaminen
verkostoituminen
työllistyminen ja urasuunnittelu
henkilökohtainen brändäys ja ammattimainen toimiminen sosiaalisessa mediassa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä mahdollinen tentti
b) Itsenäinen työskentely, tuotoksena kirjallisuuteen perustuva laaja raportti.
c) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
d) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimateriaalit
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus (myös E-kirjat ja online-artikkelit)
Verkkotutoriaalit
Yritysten Internet-sivut
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Sosiaalisen median kanavat
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Moduulilla ei ole lähtötasovaatimuksia. Moduuli on sidoksissa kaikkiin 1. tason moduuleihin. Moduulin sisällöt toteutetaan lukukausiprojekteissa.
Tällä moduulilla on rinnakkaismoduuleja, joissa on samat osaamistavoitteet mutta joissa huomioidaan toimialakohtaiset erityispiirteet.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija reflektoi auttavasti omia lähtökohtiaan ja tarpeitaan. Opiskelijan ajan- ja stressinhallinta on vielä varsin heikkoa. Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on opiskelijalle haasteellista. Opiskelijan kyky suhtautua ja sopeutua erilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin sekä monikulttuurisuuteen on vielä rajallinen. Opiskelija osallistuu projektin suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin pienellä panostuksella. Opiskelija tarvitsee apua motivaation etsimisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija reflektoi hyvin omia lähtökohtiaan ja tarpeitaan. Hän kykenee sietämään stressiä ja hallitsemaan ajankäyttöään. Opiskelija kykenee antamaan ja vastaanottamaan palautetta. Hän ymmärtää erilaisuutta niin henkilö- kuin kulttuurienkin tasolla, ja kykenee sopeutumaan erilaisiin kulttuuriympäristöihin melko hyvin. Opiskelija on itseohjautuva ja päämäärätietoinen.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija kykenee reflektoimaan lähtökohtiaan, tarpeitaan ja toiveitaan sekä ajattelemaan kriittisesti. Opiskelijalla on erinomaiset ajan- ja stressinhallintakyvyt. Opiskelija pystyy niin antamaan kuin vastaanottamaan rakentavaa palautetta. Hän ymmärtää erilaisuutta niin henkilö- kuin kulttuurienkin tasolla, ja sopeutuu sujuvasti erilaisiin kulttuuriympäristöihin. Opiskelija on erinomaisen itseohjautuva ja päämäärätietoinen.