Esimiestyö ja kannattava liiketoiminta hotelli- ja ravintola-alalla, 9 op - HOT2RH003
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä
• hallitsee tehokkaasti liiketoiminnan keskeisiä resursseja
Sisältö
• TES ja henkilöstöresursointi
• Revenue Management perusteet
• Esimiehen eri roolit organisaatiossa
• Logistiikka
• Palvelu- ja myyntikulttuurin kehittäminen
• Asiakastyytyväisyys
• Laatustandardit
• Talouden tunnusluvut ja päätösten tekeminen niiden perusteella
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeuruksessa.
b. Työelämäprojektiin tai muuhun projektiin osallistuminen
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Tuntee hotelli ja ravintola-alan esimiehen tehtävät palvelu- ja myyntikulttuurissa. Tunnistaa liiketoiminnan keskeiset resurssit.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaa toimia alan esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaa toimi ja kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä.
Osaa käyttää resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti esimies- ja kehitystyössään.