Hotelli- ja ravintola-alan liiketoimintalähtöinen kehittäminen, 9 op - HOT2RH002
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa toimia palveluyrityksessä asiakaskeskeisesti ja liiketoimintalähtöisesti erilaisia konsepteja ja liikeideoita noudattaen
• tunnistaa erilaisia kehittämismenetelmiä alalla
• tunnistaa kannattavan hotelli- ja ravintolatoiminnan kokonaisuuteen vaikuttavat tekijät
• osaa tarjota ja myydä yrityksen liikeidean mukaisia tuotteita ja palveluita
Sisältö
• Tuloslaskelman hyödyntäminen
• Liikeideat ja konseptit
• Kehittämistyökalut
• Asiakasprosessien kehittäminen
• Aktiivinen ja tavoitteellinen myynt
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeutuksena
b. Työelämäprojektiin tai muuhun projektiin osallistuminen
c. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
d. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei lähtötasovaatimuksia tai sidonnaisuuksia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee erilaisia hotelli- ja ravintola-alan palvelukonsepteja ja liikeideoita ja hallitsee niiden tuotannon perusteet.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija kykenee analysoimaan erilaisia hotelli- ja ravintola-alan palvelukonsepteja ja liikeideoita tunnuslukujen avulla.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa tuottaa sisältöä erilaisiin hotelli- ja ravintola-alan palvelukonsepteihin ja liikeideoihin ja kehittämään niiden toimintaa.