Saksan kulttuurin ja kielialueen tuntemus, 3 op - GER8LH102
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää ja syventää kieli-, viestintä- ja kulttuuriosaamistaan. Hän parantaa varsinkin viestinnällistä suullista kielitaitoaan ja valmiuksiaan opiskella ja työskennellä saksankielisissä maissa.
Opiskelijan kansainvälinen osaaminen ja verkosto vahvistuvat ja hän rohkaistuu hakemaan pidempään opiskelijavaihtoon saksankieliselle alueelle.
Sisältö
- saksan kielen murrealueet
- Saksan ja Itävallan maantuntemus ja kulttuuriset erityispiirteet
- suullisen harjoitukset
- museokäynnit
- yritysvierailut
- partnerikouluvierailu
- päiväretki
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus ja opintomatka
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Lisätiedot
Opintomatka toteutetaan intensiiviviikolla ja lähiopetus ennen opintomatkaa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Saksa 1 ja Saksa 2 -opintojaksot tai vastaavat tiedot
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija on läsnä joillakin opintomatkaa edeltävillä lähiopetuskerroilla ja opintomatkaan sisältyvillä vierailuilla sekä lähiopetuskerroilla. Hän tarvitsee usein muiden tukea ja ohjausta ja edustaa Haaga-Heliaa tyydyttävästi.
Opiskelijan palauttamassa portfoliossa on useita sisällöllisiä, kielellisiä ja ulkoasun viimeistelyyn liittyviä puutteita.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija on läsnä ja aktiivinen opintomatkaa edeltävillä lähiopetuskerroilla ja opintomatkaan sisältyvillä vierailuilla sekä lähiopetuskerroilla. Hän on useimmiten omatoiminen, positiivinen ja kannustava ja edustaa Haaga-Heliaa esimerkillisesti.
Portfoliossaan opiskelija tarkastelee omaa oppimisprosessiaan ja tulevaa ammatillista kasvuaan itsenäisesti ja monipuolisesti. Portfolio on pääosin johdonmukainen ja yhtenäinen mutta sen kielellisessä ja/tai visuaalisessa viimeistelyssä on joitakin puutteita.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija on läsnä ja erittäin aktiivinen ja vuorovaikutteinen opintomatkaa edeltävillä lähiopetuskerroilla ja opintomatkaan sisältyvillä vierailuilla sekä lähiopetuskerroilla. Hän on erittäin omatoiminen, positiivinen ja kannustava ja edustaa Haaga-Heliaa esimerkillisesti.
Portfoliossaan opiskelija tarkastelee omaa oppimisprosessiaan ja tulevaa ammatillista kasvuaan itsenäisesti, monipuolisesti, luovasti ja kriittisesti. Portfolio on johdonmukainen ja yhtenäinen sekä kielellisesti ja visuaalisesti viimeistelty.