Urheilu- ja hyvinvointitapahtuman järjestäminen, 5 op - ENT4LH102A
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
• Ymmärtää kokonaisvaltaisesti yrittäjämäisyyden merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä ja omaa kyvyt järjestää vastaavan tapahtuman tulevaisuudessa yrittäjämäisesti
• Ymmärtää syvällisesti urheilutapahtuman systemaattisen ansaintalogiikan rakentamisen vaiheet
• Tunnistaa ja osaa analysoida syvällisesti kilpailevia toimijoita markkinoilta
• Osaa laatia kattavasti urheilutapahtuman projektisuunnitelman ja tunnistaa järjestettävän tapahtuman kilpailuedun
• Ymmärtää kattavasti sponsoroinnin käsitteenä sekä ymmärtää sponsoriyhteistyön merkityksen urheilutapahtumalle
• Tunnistaa yhteistyön merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä ja osaa analysoida kattavasti yhteistyön tuomaa lisäarvoa
• Osaa arvioida analyyttisesti omaa oppimistaan prosessin aikana
• Osaa ottaa johtavaa roolia tapahtumaa järjestettäessä
- Lähiopetus
- Yrittäjämäinen työskentely
- Tehtävät
- Projektityöskentely
- Itsenäinen työskentely
- Yritysvierailut
Oppimateriaalit
Alaja, E. & Forssell, C. 2004. Tarinapeliä – sponsorin käsikirja – sponsoroinnin perusteet ja käytännön toimintaohjelma. Suomen Urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29. Suomen Urheilumuseosäätiö. Helsinki
Alaja, E. 2000. Arpapeliä? Urheilumarkkinoinnin käsikirja. Suomen urheilumuseosäätiö. Helsinki.
Beech, J. & Chadwick, S. 2013. The Business of sport management. 2. painos. Harlow. Pearson
Itkonen, H., Ilmanen, K. & Matilainen, M. 2007. Urheilun sponsorointi Suomessa. Jyväsky-län yliopisto. Liikuntatieteen laitos. Jyväskylä.
Preston, C. A. 2012. Event Marketing – How To Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions. 2. painos. John Wiley & Sons. New Jersey.
Shank, M. & Lyberger, M. 2015. Sports marketing – a strategic perspective. 5. painos. Routledge. New Yor
Sippola Petra, Liikuntabisnes 2014,
Valanko, E. 2009. Sponsorointi – Yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum. Helsinki.
Opettaja voi suositella tarvittaessa myös muuta kirjallisuutta
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojaksossa ei ole edeltävyysehtoja. Opintojakso soveltuu kaikille yrittäjyydestä kiinnostuneille opiskelijoille koulutusohjelmasta riippumatta. Opintojakson opintoihin voi tulla missä vaiheessa opintoja tahansa eikä omaa ideaa tarvitse olla
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
• Tunnistaa yrittäjämäisyyden merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä
• Tunnistaa urheilutapahtuman systemaattisen ansaintalogiikan rakentamisen vaiheet
• Tunnistaa kilpailevia toimijoita markkinoilta
• Osaa laatia urheilutapahtuman projektisuunnitelman
• Tuntee sponsoroinnin käsitteenä sekä ymmärtää sponsoriyhteistyön merkityksen urheilutapahtumalle
• Tunnistaa yhteistyön merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä
• Osaa arvioida omaa oppimistaan prosessin aikana
Arviointikriteeri - arvosana 3
• Ymmärtää kokonaisvaltaisesti yrittäjämäisyyden merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä
• Ymmärtää kokonaisvaltaisesti urheilutapahtuman systemaattisen ansaintalogiikan rakentamisen vaiheet
• Tunnistaa ja osaa analysoida kilpailevia toimijoita markkinoilta
• Osaa laatia urheilutapahtuman projektisuunnitelman ja tunnistaa järjestettävän tapahtuman kilpailuedun
• Ymmärtää sponsoroinnin käsitteenä sekä ymmärtää sponsoriyhteistyön merkityksen urheilutapahtumalle
• Tunnistaa yhteistyön merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä ja osaa analysoida yhteistyön tuomaa lisäarvoa
• Osaa arvioida analyyttisesti omaa oppimistaan prosessin aikana
Arviointikriteeri - arvosana 5
• Ymmärtää kokonaisvaltaisesti yrittäjämäisyyden merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä ja omaa kyvyt järjestää vastaavan tapahtuman tulevaisuudessa yrittäjämäisesti
• Ymmärtää syvällisesti urheilutapahtuman systemaattisen ansaintalogiikan rakentamisen vaiheet
• Tunnistaa ja osaa analysoida syvällisesti kilpailevia toimijoita markkinoilta
• Osaa laatia kattavasti urheilutapahtuman projektisuunnitelman ja tunnistaa järjestettävän tapahtuman kilpailuedun
• Ymmärtää kattavasti sponsoroinnin käsitteenä sekä ymmärtää sponsoriyhteistyön merkityksen urheilutapahtumalle
• Tunnistaa yhteistyön merkityksen urheilutapahtumaa järjestettäessä ja osaa analysoida kattavasti yhteistyön tuomaa lisäarvoa
• Osaa arvioida analyyttisesti omaa oppimistaan prosessin aikana
• Osaa ottaa johtavaa roolia tapahtumaa järjestettäessä