Osaamistavoitteet avattu kohdassa arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
- suullisen ja kirjallisen englannin mahdollisimman oikeakielinen käyttö niin kommunikoinnissa kuin tiedonhaussa
- liikunta-alan suulliset ja kirjalliset vuorovaikutustilanteet eri toimintaympäristöissä ja niissä vaaditun sanaston tuntemus sekä sujuva käyttö
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei edeltäviä opintoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tulee ymmärretyksi ja selviytyy ennakoiduissa tilanteissa. Hän on omaksunut jonkin verran eri toimintaympäristöjen yleissanastoa. Hän osaa lyhyesti esittää ja perustella mielipiteensä. Hän osaa pitää suppeahkoja puheita ja esityksiä sekä antaa lyhyesti palautetta. Äidinkielen rakenteet kuultavat läpi opiskelijan puheesta tai tekstistä. Lausuminen on haasteellista.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija kommunikoi melko sujuvasti ja pärjää myös monissa ennakoimattomissa tilanteissa. Hän on omaksunut kohtalaisen paljon eri toimintaympäristöjen yleissanastoa. Opiskelija osaa esittää ja perustella mielipiteensä. Hän osaa pitää lyhyeköjä puheita ja esityksiä tilanteen ja kohderyhmän huomioon ottaen sekä osaa antaa palautetta. Äidinkielen rakenteet vaikuttavat toisinaan opiskelijan tekstiin tai puheeseen. Lausuminen on yleensä sujuvaa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija kommunikoi sujuvasti myös ennakoimattomissa tilanteissa. Hän on omaksunut erinomaisesti eri toimintaympäristöjen yleissanastoa. Opiskelija osaa esittää ja perustella mielipiteensä sujuvasti. Hän osaa pitää puheita ja esityksiä tilanteen ja kohderyhmän mukaan sovitetulla tyylillä sekä osaa antaa palautetta monipuolisesti. Äidinkielen vaikutusta ei juurikaan ole havaittavissa opiskelijan tekstissä tai puheessa. Lausuminen on erinomaista.