Opintojakson suoritettuasi:
- ymmärrät digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä
- osaat tunnistaa erilaisia sidosryhmiä digitaalisessa palvelutuotannossa
- osaat tuottaa arvoa liiketoiminnalle digitaalisia ratkaisuja hyödyntäen
- osaat laatia digitaalisen palvelun kehittämiseen tähtäävän konseptin yhteistyössä asiakkaan kanssa
- osaat validoida ja kehittää arvoa tuottavia digitaalisia ratkaisuja
Sisältö
- Liiketoiminta ja digitaalisuus
- Asiakkaan arvon muodostuminen digiratkaisun käytön kautta
- Digitaalisten innovaatioiden adaptoitumisen mallit
- Palvelumuotoilu ja sen soveltaminen digitaalisessa ympäristössä
- Liiketoimintaa tukeva konseptointi
- Konseptin validointi ja kehittäminen maksavan asiakkaan näkökulmasta
- Käyttäjän tai kävijän konvertoituminen maksavaksi asiakkaaksi
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja itsenäinen työskentely
b. Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus, liiketoiminnan muotoilun menetelmät ja työkalut
Lisätiedot
Opintojaksolla on tavoitteena tehdä yhteistyötä elinkeinoelämän ja muiden yhteisöjen kanssa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan Käyttäjäkokemus- ja Digitaalisen palvelun protoilu -opintojaksojen suorittamista ennen tätä opintojaksoa.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä ymmärtää sidosryhmien merkityksen.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa suunnitella digitaalisen ratkaisun tukemaan liiketoimintaa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa tuottaa validoituja ja lisäarvoa tuottavia ratkaisuja liiketoiminnan tueksi.