Opintojakson suoritettua opiskelija osaa
- kehittää digitaalisia palveluita asiakasrajapinnassa työelämäprojekteissa palvelumuotoilua hyödyntäen.
- soveltaa opittuja työkaluja, menetelmiä ja viitekehyksiä digitaalisen palvelun kehittämiseen.
- auttaa asiakasta ymmärtämään digitaalisten palveluiden tuottamaa lisäarvoa liiketoiminnalle.
- toimeksiannon pohjalta toteuttaa digitaalisen palvelun prototyypin tai toimivan palvelun hyödyntäen olemassa olevia ohjelmisto-/alustaratkaisuja.
Sisältö
- asiakasprojektin toteuttaminen tiimissä valmennukseen tukeutuen
- toimeksiantajan ja loppukäyttäjän tarpeiden ymmärtäminen
- digitaalisen palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin
- projektin toteuttaminen ketteriä kehitysmenetelmiä soveltaen
- projektin vaatimien teknisten ratkaisujen haltuun ottaminen
- tiimin jäsenten vahvuuksien hyödyntäminen projektin eri vaiheissa.
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Projektityöskentely aktiivisesti (ml. monimuoto-opetuksen eri muodot) osallistuen
b. Työelämän ohjelmistoprojektiin osallistuminen (opinnollistaminen)
c. Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen (näyttö)