• Verkkokaupan lokalisointi: kohderyhmät ja toimenpiteet
• Kulttuurit ja ostaminen globaaleille markkinoilla
• Markkina-analyysit kohdemarkkinoilla ja markkinavalinta
• Kansainvälisen verkkokaupan suunnittelu ja kasvun mahdollisuudet
• Kansainvälistymisen uhat ja haasteet
• Verkkokaupan kieliversiot ja lokalisointi
• Globaalit Markkinapaikat (WeChat, Amazon, Rakuten, Yandex-Market)
• Maksuliikenne ja kv-logistiikka
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
A) Monimuotokurssi: alkutapaaminen (4h) + projektiworkshop (4h) + tehtävän purku (4h). Muu osio verkkokurssina
B) Verkkototeutus.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Katso lisätiedot ja ohjeet aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta (AHOT) MyNetistä tai www-sivuilta.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan, että opiskelija on suorittanut perus- ja ammattiopinnot ja erityisesti Verkkokauppa liiketoimintamallina –opintojakson. Opintojakso on osa ammattiosaamista syventävien opintojen valinnaista (ASO) eCommerce Mill-moduulia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
• Ymmärtää kulttuurien vaikutuksen ostamiseen globaaleilla markkinoilla
• Tunnistaa verkkokaupan kansainvälistymisen prosessin osa-alueet
Arviointikriteeri - arvosana 3
• Osaa analysoida kotimaisen verkkokaupan kansainvälistymisen edellytykset
• Ymmärtää verkkokaupan lokalisoinnin merkityksen kv-markkinoilla
Arviointikriteeri - arvosana 5
• Osaa tehdä kehitysehdotuksia ja toimenpiteitä verkkokaupan kansainvälistämiseksi
• Osaa analysoida markkinapaikkojen vahvuudet ja haasteet kansainvälisessä verkkokaupassa
• Osaa kehittää verkkoliiketoimintaa ja markkinoida verkkokauppaa globaalisti
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi perustuu kolmeen raportoitavaan osioon: kahteen viikkotehtävään (30%) sekä projektiraporttiin (70%). Arvioinnissa huomioidaan sekä tuotos että aktiivisuus projektin eri vaiheissa.