Opintojakson tavoite on johdattaa osallistujat laaja-alaisesti verkkokauppa teemaan. Osaamistavoitteet ovat; kysynnän ja markkinoiden analyysin ymmärtäminen suunnittelun perustana, verkkokaupparatkaisujen arviointi ja valinta lähtökohta analyysien pohjalta, asiakashankinnan keinojen ymmärtäminen ja globaalin markkinan mahdollisuuksien ymmärtäminen.
Sisältö
• Johdanto verkkokauppaan, verkkokaupan strategiat ja toimintamallit
• Kysyntä, kilpailu ja markkinat suunnittelun perustana
• Verkkokaupan toiminnalliset ratkaisut
• Ohjelmistot, verkkokaupan ulkoasu, logistiikka ja maksaminen
• Verkkokaupan markkinointi ja globaali luonne
Ostaminen on siirtynyt yhä enemmän digitaalisiin kanaviin. Verkkokauppa edustaa yrityksille digitaalista myyntikanavaa tai voi toimia myös liiketoimintamallina. Lisää myyntiä verkkokaupalla -opintojakso käsittelee verkkokaupan mahdollisuuksia toimia yrityksen myyntikanavana ja parantaa näin kilpailukykyä. Tule oppimaan miten ja millaisilla työkaluilla verkkokaupasta rakennetaan tehokas myynnin väline.
Lisätiedot
Opintojakson suoritus ja arviointi perustuu:
1) neljän moduulin monivalintatestit, 10-17 kysymystä/ moduuli (50%) ja
2) projektitehtävän palautus (50%).
Osioissa olevat testien pistemäärä skaalataan numeraaliselle asteikolle 0-5 ja jokaisen testin osuus kyseisen arvosanakategorian kokonaisuudesta on 25 %. Osioiden testit ovat siis samanarvoisia toisiinsa nähden.