Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen, 6 op - CUS1LK101B
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen CUS1LK101B-3005 22.08.2022-14.10.2022 6 op(CONTACT, ...)+-
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
22.08.2022 - 14.10.2022
Ilmoittautumisaika
13.06.2022 - 19.08.2022
Ryhmä
CONTACT
LK3PA
Opettaja
Pirjo Pitkäpaasi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
FINA Finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee asiakaslähtöisen, kokonaisvaltaisen markkinoinnin toiminta¬ympäristön ja -prosessin sekä osaa valita ja kehittää yrityksen markkina¬tilan¬teeseen sopivat kilpailu¬keino¬ratkaisut. Tavoitteena on myös, että opiskelija osaa opintojakson jälkeen keskeisen markkinoinnin sanaston sekä suomeksi että englanniksi.
Sisältö
Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Hän oppii myyntityön ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot.
• Mitä markkinointi on?
• Asiakkuus
• Markkinoinnin suunnittelu
• Markkinoinnin toimintaympäristö
• Asiakkaiden ostokäyttäytyminen ja ostopolku
• Markkinointi-informaation hankinta
• Markkinoinnin kilpailukeinot: tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä.
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Lähiopetustoteutus, jossa siihen liittyvät tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit
Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimateriaalit
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut moduulin Liiketoimintaosaaja BUS1LH102 tai hänellä on vastaava osaaminen.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
tuntee markkinoinnin kilpailukeinot.
tuntee erilaisia asiakastiedon lähteitä.
tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä.
tunnistaa keskeisiä markkinointiin liittyviä juridisia näkökulmia.
tunnistaa asiakkaan ostopolun eri vaiheet.
Arviointikriteeri - arvosana 3
tuntee markkinoinnin kilpailukeinojen mahdollisuudet yrityksen menestyksen välineenä.
osaa hankkia asiakastietoa.
osaa ryhmitellä asiakkaita joidenkin kriteereiden avulla.
osaa hankkia tietoa markkinointiin liittyvien juridisten kysymysten ratkaisemiseksi.
osaa kuvata asiakkaan ostopolun erilaisissa palvelukanavissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
osaa soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja yrityksen menestyksen välineenä.
hyödyntää asiakastietoa asiakasymmärryksen kartoittamiseksi.
osaa ryhmitellä asiakkaita useiden kriteereiden avulla ja soveltaa ryhmittelyä asiakkuuden hoitamisessa.
ottaa toiminnassaan huomioon keskeiset markkinointiin liittyvät juridiset näkökulmat.
osaa kehittää asiakaskokemusta ostopolun tuottaman tiedon perusteella.