Big data, analytiikka ja viestinnän uudet kanavat ja alustat, 5 op - COM8LS222
Opintojakson kieli
-
Opettaja
Nina Koivisto
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Ymmärtää Big Datan merkitys ja mahdollisuudet liiketoiminnalle sekä sen hyödyntämiseen erityisesti viestinnän tukena. Tutustua big datan mahdollisuuksiin ja haasteisiin, erilaisiin analyysimenetelmiin, markkinoinnin automaatioon sekä digitaalisen viestinnän kanaviin ja alustoihin. Kurssi painottuu liiketaloudellisiin ja viestinnällisiin näkökulmiin teknisten työkalujen ja sovellusten sijaan.
Sisältö
- Digitaalinen viestintä
- Big Data
- Somen kanavat
- Sosiaalinen kuuntelu
- Analytiikka ja mittaaminen
- Data-analytiikan hyödyntäminen liiketoiminnassa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus ja virtuaalitoteutus
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 1 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Ymmärtää analytiikan ja big datan peruskäsitteet ja osaa tunnistaa niiden hyötyjä ja riskejä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 3 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Ymmärtää Big Datan ja analytiikan merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnalle sekä sen hyödyntämisen erityisesti viestinnän tukena. Osaa hyödyntää erilaisia analyysimenetelmiä eri kanavilla ja alustoilla sekä ymmärtää niiden roolin viestinnän suunnittelun ja sisällöntuotannon prosesseissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 5 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Arvosanan 3 edellyttämän osaamisen lisäksi osaa soveltaa oppimaansa valituille toimialoille ja tehtäviin, reflektoida ja yhdistellä kurssin teemoja sekä osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen.
Omaa itsenäisen ja aktiivisen otteen oppimiseen ja tukee toisten oppimista.
Osaa kriittisesti arvioida big dataan liittyviä riskejä sekä tunnistaa siihen liittyviä tulevaisuuden näkymiä.