Opintojaksolla keskitytään digitaalisiin kanaviin ja niiden sisältöihin. Opiskelija osaa laatia asiakasyrityksen liiketoimintaa tukevan sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Opiskelija analysoi yrityksen läsnäoloa ja onnistumista omissa, kumppanien kanavissa sekä mahdollisesti myös maksetuissa kanavissa. Opiskelija osaa suunnitella ja jatkokehittää sisällöntuotantoa. Opiskelija osaa hyödyntää laaja-alaisesti luovan alan teknologioita ja työkaluja sekä pystyy arvioimaan onnistumista analytiikan avulla.
Sisältö
• opiskelija tuntee erinomaisesti yrityksen digitaalisen toimintaympäristön ja kanavat osana yrityksen liiketoimintaa ja brändinrakentamista
• opiskelija osaa laatia toimivan sisältöstrategian
• hän osaa analysoida ja kehittää strategia kulloinkin saatavilla olevien mittareiden avulla
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson keskeiset teemat opitaan opintojakson työelämän projektityön kautta.
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla sovittu materiaali
Lisätiedot
Opintojaksolla laaditaan sisältöstrategia asiakasyritykselle. Tiivistä yhteistyötä mainos-, media-, viestintä-, sisältö- ja digitoimistojen kanssa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojakso on osa Asiakaskokemus sosiaalisessa mediassa ja se koostuu kolmesta eri opintojakosta :
1) asiakaskokemuksen tutkiminen ja analysointi (Laurea)
2) Sosiaalisen median strategia (Haaga-Helia)
3) asiakaskokemusten keräämisen alustan tai sovelluksen avulla (Metropolia)
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
- tuntee asiakasymmärryksen merkityksen yrityksen markkinoinnin ja viestinnän erityisesti sosaalisen median strategisen suunnittelun perustana
- tuntee sosiaalisen median strategisen suunnittelun prosessit
- osaa tuottaa asiakasyritykselle sosiaalisen median strategian osana opiskelijatiimiä
- kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
- osaa hyödyntää asiakasymmärrystä yrityksen markkinoinnin ja viestinnän strategisen erityisesti sosiaalisen median suunnittelun perustana
- osaa laatia sosiaalisen median strategian yritykselle
- osaa ottaa huomioon digitaalisen kanavien moninaisuuden ja siellä tapahtuvat muutokset
- osaa argumentoida, perustella ja esittää sosiaalisen median strategiaehdotuksensa vakuuttavasti asiakasyritykselle
- osaa tuottaa asiakasyritykselle toteuttamiskelpoisen sosiaalisen median strategian
- kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
- osaa kehittää asiakasymmärryksen pohjalta asiakasyrityksen markkinoinnin ja viestinnän erityisesti sosiaalisen median strategiaa
- osaa hankkia asiakastietoa monista eri lähteistä sekä yhdistellä ja tulkita sitä asiakasyritykselle merkittävää kilpailuetua tuottavalla tavalla
- osaa laatia erottuvan sosiaalisen median strategian
- osaa toimia muuttuvassa ja moninaisessa digitaalisessa kentässä sekä löytää uusia ratkaisuja ja kumppanuuksia asiakasyrityksen - tavoitteiden saavuttamiseksi
- osaa argumentoida, perustella ja esittää strategiaidean vakuuttavasti, luovasti ja innostavasti kuulijoita kiinnostavalla tavalla
- kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen.