Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja analysoida tarinallisuuden elementtejä yritysteksteissä
• rakentaa tarinoita työyhteisöjen tuottaman materiaalin pohjalta
• yhdistää tekstiä ja visuaalista informaatiota kiinnostavaksi kokonaisuudeksi
• visualisoida yritysten strategisia ydinviestejä
• hyödyntää tarkoituksenmukaisia ohjelmistoja ja julkaisuympäristöjä.
Sisältö
• Tarinallistaminen yritysviestinnän työkaluna
• Tarinallistamisen vaikutus asiakaskokemukseen
• Visuaalisuuden merkitys yritysviestinnässä
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
• Ohjaavat luennot
• Tutkivan ja kehittävän oppimisen menetelmät, oppiminen ja osaamisen jakaminen ryhmässä
• Itsenäinen ja ohjattu projektityöskentely
Oppimateriaalit
Opettajan jakama materiaali Moodlessa
Oheiskirjallisuus:
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka
Rauhala, M, & Vikström, T. 2014. Storytelling työkaluna. Vaikuta tarinoilla bisneksessä
Torkki, J. 2014. Tarinan valta. Kertomus luolamiehen paluusta
Walter, E. & Gioglio, J. 2014. The power of visual storytelling: how to use visuals, video, and social media to market your brand
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Tuottaa visuaalisia viestejä, joissa on mukana jonkin verran tarinallisia elementtejä. Toimii osana ryhmää, mutta oma rooli ideoinnissa jää vaatimattomaksi.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Tuottaa visuaalisia ja kohdennettua viestintää, jossa on mukana tarinallisuuden elementtejä. Toimii ryhmässä rakentavasti ja tavoitteellisesti.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Tuottaa visuaalisesti kiinnostavia ja taitavasti kohdennettuja viestejä. Hyödyntää tarinallisuuden elementtejä luovasti. Toimii ryhmässä rakentavasti ja tuloksekkaasti, ideoi ja jakaa osaamistaan aktiivisesti.