Krea Design – Luova konseptisuunnittelu ja visuaalinen viestintä, 10 op - COM4LH102
Opintojakson kieli
-
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän luovaan konseptisuunnitteluun, sisältösuunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai luova toimisto Krean toimeksiannosta visuaalisen konseptin ja tarinallisen sisältömarkkinoinnin konseptin. Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä monikanavaisesti kotimaisille ja kansainvälisille yleisöille. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan välineitä, alustoja ja tietopankkeja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojekteissa sekä osaa tuotteistaa ja myydä omaa osaamistaan.
Sisältö
-datan analysointi ja visualisointi
-innovointi ja luova konseptisuunnittelu
-visuaalinen suunnittelu ja graafinen suunnittelu
-monikanavainen sisällöntuotanto ja tarinankerronta
-yrittäjämäinen toiminta ja tiimityöskentely asiakasprojektissa
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla. Katso ohjeet AHOT-menettelyyn opiskelijan intrasta (MyNet).
Opintojaksolla tehdään visuaalisen suunnittelun projekti ja sisältömarkkinoinnin projekti ulkopuoliselle asiakasyritykselle ja/tai luova toimisto Krealle. Jaksolla vierailee luovan alan yrittäjiä.
Opiskelijat kokoavat opintojakson aikana portfoliota, jonka tavoite on auttaa heitä työllistymään luovalla alalla.
Opintojaksolla suunnitellaan ja tuotetaan sisältöä monikanavaisesti myös kansainvälisille yleisöille.
Oppimateriaalit
Moodlessa jaettavat materiaalit
Lisätiedot
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).
Vastuuopettajat
Tanja Vesala-Varttala
Graham Hill
Merike Koskinen
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso: Markkinoinnin ja viestinnän johtaminen 15 op
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Osaamistaso 1-2:
Opiskelija
-tuntee luovan konseptisuunnittelun prosessin ja osaa soveltaa ainakin yhtä innovointimenetelmää
-osaa perustasolla käyttää yleisimpiä graafisen suunnittelun ja luovan kirjoittamisen menetelmiä ja ohjelmia
-osaa suunnitella visuaalisen konseptin
-osaa suunnitella tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
-osaa laatia konseptin mukaista sisältöä
-osaa esitellä myyvästi omaa osaamistaan
-kantaa vastuuta suunnitteluprojektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaamistaso 3-4:
Opiskelija
-tuntee hyvin luovan konseptisuunnittelun prosessin ja osaa soveltaa monipuolisesti innovointimenetelmiä
-osaa käyttää hyvin graafisen suunnittelun ja luovan kirjoittamisen menetelmiä ja ohjelmia
-osaa suunnitella erottuvan visuaalisen konseptin
-osaa suunnitella erottuvan tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
-osaa tuottaa tarinallista ja visuaalista sisältöä, joka tuo lisäarvoa kohderyhmille ja yritysasiakkaalle
-osaa tuottaa sisältöä monikanavaisesti siten, että sisällöt täydentävät toisiaan ja voimistavat konseptin houkuttavuutta ja tunnettuutta
-osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojekteissa sekä osaa tuotteistaa, markkinoida ja myydä omaa osaamistaan
-kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaamistaso 5:
Opiskelija
-hallitsee luovan konseptisuunnittelun prosessin ja osaa soveltaa innovointimenetelmiä ammattimaisesti
-osaa käyttää erittäin taitavasti graafisen suunnittelun ja luovan kirjoittamisen menetelmiä ja ohjelmia
-osaa suunnitella erottuvan visuaalisen konseptin
-osaa suunnitella erottuvan tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
-osaa tuottaa visuaalista ja tarinallista sisältöä, joka tuo merkittävää lisäarvoa kohderyhmille ja yritysasiakkaalle
-osaa tuottaa sisältöä monikanavaisesti siten, että sisällöt kehittävät asiakaskokemusta kokonaisvaltaisesti
-toimii itseohjautuvasti ja yrittäjämäisesti luovan suunnitteluprosessin kaikissa vaiheissa
-osaa tuotteistaa, näyttää ja perustella osaamistaan ammattimaisesti sekä myydä omia palveluita
-kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen.