Monikulttuurinen työyhteisöviestintä, 5 op - COM1TA012
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuviestinnän tärkeyden ja haluaa kehittyä viestintä- ja vuorovaikutustaidoissaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
• Opiskelija tuntee viestinnän merkityksen nykypäivän kansainvälisissä organisaatioissa
• Opiskelija tuntee globaalien kulttuurien dimensiot ja osaa sijoittaa oman kulttuurinsa universaaleissa systeemeissä.
• Opiskelija ymmärtää, kuinka saavuttaa monikulttuuriset synergiaedut yksilö- ja yhteisötasolla
Sisältö
• Monikulttuurisen viestinnän luonne; kulttuurin käsite, universaalit systeemit, erilaiset kulttuuriarvot ja kulttuurien väliset ristiriidat
• Sanaton ja sanallinen viestintä
• Liike-elämän ja sosiaalisen elämän tavat eri kulttuureissa, etiketti
• Kulttuurienväliset neuvottelut ja virtuaaliset kokoukset
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Virtuaaliopetus, AHOT
Oppimateriaalit
• Haaga-Helian raportointiohjeet
• Opettajan ilmoittama ja jakama materiaali
• Geert Hofsteden verkkomateriaali
• Richard D. Lewis: When cultures Collide – Leadin Across Cultures
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei edeltävyysehtoja tai sidonnaisuuksia muihin opintojaksoihin
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee osittain kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu ja osallistuminen on epätasaista.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija tuntee kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu on hyvä ja osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija tuntee erinomaisesti kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu on hyvä ja osallistuminen on aktiivista.
Valmistautuminen ennakkoon, tehtävien palautus aikataulussa ja aktiivinen osallistuminen tiimi- ja verkkotyöskentelyyn vaikuttavat arviointiin.