Vaikuttava markkinointiviestintä, 5 op - COM001AS4Y
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• määritellä markkinointiviestinnän keskeisiä lähtökohtia
• osaa soveltaa ja hyödyntää markkinointiviestintää organisaation strategisena työkaluna
• tunnistaa ja puhutella eri sidos/kohderyhmien kiinnostuksenkohteita
• perehtyä valittuun teemaan
• tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
Sisältö
• Johdanto viestintään ja markkinointiin (käsitteellinen tietopohja)
• Markkinointiviestinnän vaikuttavuus
• Markkinointiviestinnän strategialähtöinen suunnittelu
• Sidos/kohderyhmien tunnistaminen
• Sisällön muotoilu ja kanavavalinnat
• Vaikuttavuuden arviointi
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso on virtuaalikurssi, jonka opiskelija suorittaa itsenäisesti 16 viikossa.
Opintojaksoon sisältyy yksilötehtävien lisäksi pakollisena virtuaalisia ryhmäkeskusteluja sekä lopuksi oman oppimisen arviointi.
Toteutus alkaa kolme kertaa vuodessa: syyskuussa, tammikuussa ja toukokuussa.
Oppimisalusta on Moodle.
Oppimateriaalit
Fill,C. & Turnbull, S. 2019. Marketing communications : touchpoints, sharing and disruption. 8th ed. Pearson. Harlow, England. Myös vanhempaa painosta voi käyttää. Saatavilla myös e-kirjana.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija on perehtynyt markkinointiviestinnän perusteisiin liiketoiminnan johtamisen strategisena työkaluna. Hän tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet, menetelmät ja työkalut ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellä mainitun lisäksi opiskelija osaa soveltaa markkinointiviestinnän käsitteitä tunnistaessaan organisaation kehittämistarpeita. Hän osaa valita ja hyödyntää menetelmiä ja työkaluja markkinointiviestinnän ratkaisujen suunnittelemiseksi organisaation tarpeisiin.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida ja kehittää markkinointiviestintää organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin. Opiskelija osaa hakea ja analysoida informaatiota kehittääkseen markkinointiviestintää käytännössä. Hän osaa luoda uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti.