Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee keskeisimmät CRM -käsitteet
ymmärtää CRM:n merkityksen liiketoiminnassa
tunnistaa keskeisimmät hyödyt ja haasteet CRM -ratkaisuissa
tiedostaa datan ja tiedonhallinnan merkityksen CRM -käytössä
hahmottaa ja osaa suunnitella liiketoimintaprosesseja, jotka liittyvät CRM:n hyödyntämiseen
Sisältö
CRM liiketoiminnassa
CRM tietojärjestelmät
Data ja CRM
Liiketoimintaprosessit ja CRM
CRM käyttöönotto
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja itsenäinen työskentely
b. Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimateriaalit
Kurssilla käytettävä materiaali koostuu pääosin moodlessa esitettävissä ajankohtaisissa artikkeleista, sekä luentomateriaalista.
Lisätiedot
Kurssilla jokainen opiskelija tutustuu Salesforce CRM ohjelmistoon käytännön kautta tekemällä pelillistettyjä Salesforce trailhead tehtäviä annattujen ohjeiden mukaan. Ohjelmiston käyttö edellyttää englannin kielen osaamista erityisesti CRM sanaston osalta.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei lähtötasovaatimuksia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tietää mitä on CRM ja tunnistaa keskisimmät käsitteet
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelijalla hyvä tuntemus aihealueesta, hän ymmärtää aihealueeseen liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hahmottaa kokonaisuuden CRM aihealueeseen liittyen ja hän osaa systemaattisesti hyödyntää ja tuottaa liiketoimintalähtöisiä dataa hyödyntäviä CRM -ratkaisuja.