Basics of marketing and salesLaajuus (5 cr)

Course unit code: MAR1HR001

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija osaa:

- määritellä markkinoinnin ja myynnin prosessit sekä peruskäsitteet
- kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen merkityksen organisaatiolle
- kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille
- rakentaa asiakkuuksia myynnin ja markkinoinnin keinoilla eettisesti ja kestävä kehitys huomioiden

Contents

Sisältö

- Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja prosessit
- Markkinoinnin kilpailukeinot 7P ja brändi
- Asiakaslähtöisyys ja asiakaspolkujen ymmärtäminen
- Henkilökohtainen myyntityö ja tavoitteellinen myyntikeskustelu
- Asiakkuuksien rakentaminen myynnin ja markkinoinnin keinoin

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Oppimistavat

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Learning materials

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Löytyy myös e-kirjana.
Tuntityöskentelyn materiaali sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija osaa kuvata omassa roolissaan myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän tunnistaa brändin ja asiakkuuksien merkityksen organisaatiolle.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa hyödyntää brändiä ja palvelulupauksia asiakkuuksien määrittämisessä. Hän osaa esittää omat ideansa ja ratkaisunsa.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa hyödyntää markkinointiprosessien tuntemustaan ja ideoida markkinointitoimenpiteitä. Hän osaa perustella ideansa ja ratkaisunsa vakuuttavasti asiakkaalle.

Further information

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Go back to top of page