Urheilumarkkinointi (5op)

Opintojakson tunnus: JOH4SY004

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Arvosana 1
Opiskelija hallitsee urheilumarkkinoinnin peruskäsitteet ja hahmottaa urheilumarkkinoinnin eri roolit liikunta-alalla sekä tunnistaa markkinointistrategian merkityksen markkinoinnin suunnittelussa ja myyntitavoitteiden saavuttamisessa.

Arvosana 3
Opiskelija osaa arvioida liikuntaorganisaation tai liikuntatapahtuman markkinointia ja ymmärtää tiedonkeruun merkityksen osana markkinoinnin suunnittelua ja seurantaa. Hän osaa soveltaa markkinointistrategiaa tai kehittämistehtävissä annettuja linjauksia ja toteuttaa yksittäisiä markkinointitoimenpiteitä myyntitavoitteiden saavuttamiseksi.
Arvosana 5
Opiskelija osaa soveltaa ja kehittää markkinointia erilaisissa liikuntaorganisaatioissa tai annetuissa kehittämistehtävissä. Hän osaa suunnitella tarkoituksenmukaisia markkinointitoimenpiteitä nojaten markkinointistrategiaan ja annettuihin myyntitavoitteisiin.

Sisältö

- Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Liikuntaorganisaation markkinoinnin suunnittelu, toteutus ja seuranta kootun tiedon perusteella
- Pitkäjänteisyys markkinoinnissa, organisaation strategiasta johdetun markkinointistrategian ja tavoitteiden rooli

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämä-projekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.
Opintojaksoon sisältyy oman oppimisen arviointi.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Ei edeltäviä opintoja.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija hallitsee urheilumarkkinoinnin peruskäsitteet ja hahmottaa urheilumarkkinoinnin eri roolit liikunta
alalla sekä tunnistaa markkinointistrategian merkityksen markkinoinnin suunnittelussa ja myyntitavoitteiden
saavuttamisessa.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija osaa arvioida liikuntaorganisaation tai liikuntatapahtuman markkinointia ja ymmärtää tiedonkeruun merkityksen osana markkinoinnin suunnittelua ja seurantaa. Hän osaa soveltaa markkinointistrategiaa tai kehittämistehtävissä annettuja linjauksia ja toteuttaa yksittäisiä markkinointitoimenpiteitä myyntitavoitteiden saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija osaa soveltaa ja kehittää markkinointia erilaisissa liikuntaorganisaatioissa tai annetuissa kehittämistehtävissä. Hän osaa suunnitella tarkoituksenmukaisia markkinointitoimenpiteitä nojaten markkinointistrategiaan ja annettuihin myyntitavoitteisiin.

Siirry alkuun