Majoitus- ja ravintola-alan ammattitaidon kehittäminenLaajuus (9 op)

Opintojakson tunnus: HOT2RH008

Opintojakson perustiedot


Laajuus
9 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tunnistaa ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja
• tuntee alan operatiiviset tunnusluvut ja ymmärtää niiden merkityksen
• ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja myynti-ja palveluprosessien merkityksen toiminnassa
• osaa analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja myydä majoitusliikkeen palveluja aktiivisesti ja tavoitteellisesti
• hallitsee gastronomian perusteet

Sisältö

• Majoitusliikkeen ja ravintolan liikeideat ja konseptit
• Tunnusluvut ja laskelmat
• Asiakasymmärrys, asiakaspalveluprosessit ja asiakkaan palvelupolku
• Aktiivinen ja tavoitteellinen myynti
• Gastronomian perusteet

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Suositellaan suoritettavaksi moduulin Majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaympäristö jälkeen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija tunnistaa ja nimeää erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja niihin liittyviä kannattavuuden tunnuslukuja.
Opiskelija tunnistaa liikeideoiden mukaiset myynti- ja asiakaspalveluprosessit yksikkötasolla.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija osaa vertailla erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa kuvata tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelijaa osaa kuvata ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

Lisätiedot

Työelämäyhteydet
Opintojaksolla vertaillaan ja analysoidaan alalla toimivien yritysten liikeideoita ja asiakaspalveluprosesseja projektityönä.

Kansainvälisyys
Erilaisia liikeideoita, konsepteja ja asiakkaita tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.

Siirry alkuun