H2H-viestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: COM4HM002
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa ihmiseltä ihmiselle (H2H) -viestinnän ja -markkinoinnin ominaispiirteet ja teoreettiset lähtökohtat
- soveltaa, suunnitella ja toteuttaa asiakas- ja sidosryhmälähtöisiä H2H-viestintä- ja markkinointiratkaisuja
Sisältö
- H2H-viestinnän ja -markkinoinnin ydinkäsitteet
- Henkilö - ja työnönantajabrändäys
- H2H-viestinnän analysointi, suunnittelu ja toteutus strategisella ja operatiivisella tasolla
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, projekti- ja pienryhmätyöskentelyä sekä verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla.
Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta. Lisätietoja AHOT-prosessista löytyy
https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija osaa osin kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin käsitteitä. Hän tunnistaa joitakin aiheeseen liittyviä teoreettisia lähtökohtia. Opiskelija osaa jonkin verran soveltaa H2H-lähestymistapaa käytännönläheisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissaan.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin peruskäsitteet Hän tuntee keskeisimmät aiheeseen liittyvät teoreettiset lähtökohdat. Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija on sisäistänyt erittäin hyvin H2H-viestinnän ja -markkinoinnin keskeiset käsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.
Opiskelija osaa analysoida, perustella ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.
Opiskelija osaa eritellä H2H-viestinnän ja -markkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia strategisen markkinointiviestinnän tukena.
Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja aikatauluhin.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit julkaistaan toteuttamissuunnitelmassa / Moodlessa
Lisätiedot
Opintojakso korvaa edeltävän opetussuunnitelman opintojaksot:
• COM4LJ007 Organization, Diversity and Employees
• COM4LJ013 Media and Public Relations
• MGT2HY201 Leadership Communication
• MGT2HY101 Johtamisviestintä
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.