Kestävän ja vahvan henkilöbrändin suunnittelu (5op)

Opintojakson tunnus: ENT026AS2A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Intro

Meillä kaikilla on maineeseen perustuva henkilöbrändi. Olitpa sitten asiantuntija tai yrittäjä oman osaamisen kaupallistaminen on itselleen merkityksellisen elämän rakentamista. Tämän prosessin ytimestä löytyy henkilöbrändi. Mitä kestävämmästä ja merkityksellisemmästä henkilöbrändistä on kysymys, sitä helpompaa on ammattilaisuuden ja työuran rakentaminen. Tämä opintojakso antaa ymmärryksen brändin merkityksestä elämässä, sen kytkeytymisestä liiketoimintaan ja opit laatimaan kestävän henkilöbrändisuunnitelman.

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- Ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa
- Ymmärtää brändin yhteyden liiketoiminnan muihin strategisiin tekijöihin
- Ymmärtää mistä tekijöistä muodostuu vahva henkilöbrändi
- Osaa laatia tavoitteellisen ja liiketoimintaa tukevan henkilöbrändisuunnitelman

Sisältö

- Strategiset tavoitteet brändisuunnitelman lähtökohtana
- Henkilöbrändiin vaikuttavat tekijät
- Vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit
- Oman henkilöbrändin tarinallistaminen

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

VIRTUAL / VIRTUAL INSTRUCTED /VIRTUAL NONSTOP
Opintojaksoon voi ilmoittautua joustavasti lukauden aikana. Opiskelua itsenäisesti verkossa (Virtual). Voit suorittaa opintojakson omalla ajalla ja omassa tahdissa toteutuksen määräaikojen puitteissa.

OPINTOJAKSON NÄYTTÖ
Mikäli osaat jo tämän opintojakson sisällöt sekä osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi suoritamalla Moodlessa olevat tehtävät.

Oppimateriaalit

Moodlessa saatavilla oleva materiaali ja opettajan suosittelema muu materiaali.

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Suositellaan suoritettavaksi Ideasta innovaatioksi opintojakson jälkeen (tai vastaavat tiedot). Sopii yhdistettäväksi muihin yrittäjyyden opintoihin, mutta sopii myös kenelle tahansa yrittäjyydestä kiinnostuneelle tutkinnosta tai suuntautumisesta riippumatta.

Arviointikriteerit - arvosana 1

- Opiskelija tuntee perusteet strategisista valinnoista henkilöbrändin taustalla.
- Osaa luoda itselleen henkilöbränditavoitteita ja ymmärtää strategisten valintojen merkitystä.
- Osaa luoda itselleen henkilöbränditarinan.

Arviointikriteerit - arvosana 3

- Edellisten lisäksi opiskelija tunnistaa hyvin henkilöbrändin rakentamiseen liittyvien tekijöiden väliset yhteydet (strategiset valinnat ja henkilöbrändi).
- Osaa luoda loogisen henkilöbrändikokonaisuuden ja kattavan henkilöbränditarinan.

Arviointikriteerit - arvosana 5

- Edellisten lisäksi tuntee syvällisesti strategian ja henkilöbrändin rakentamisen väliset yhteydet ja muokata niitä ympäristötekijät huomioiden.
- Osaa kriittisesti tarkastella omaa henkilöbrändiään ja kehittää tavoitteen mukaisia konkreettisia toimenpiteitä.

Lisätiedot

-

Siirry alkuun