Liikuntapalveluiden kohdentaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: PHY710AS3Y
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohdennettuja liikuntapalveluita hyödyntäen käyttäytymisteorioita.
Opiskelija hyödyntää monikanavaisuutta kohdennetusti liikuntapalveluin markkinointiviestinnässä ja palvelukokemuksen luomisessa.
Sisältö
Asiakaspersonointi liikuntapalveluiden kehittämisessä ja toteuttamisessa.
Käyttäytymisteoriat liikuntainterventiossa ja –palvelussa
Asiakaskokemus liikuntapalveluissa
Monikanavainen markkinointiviestintä
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei edeltäviä opintoja. Liikunta-alan tai soveltuva aiempi tutkinto tai alan tuntemus on opintojaksolla tarpeen. Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso koostuu lähiopetuspäivistä, yhteisöllisestä oppimisesta ja itsenäisestä opiskelusta. Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija tunnistaa oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät ja osaa kuvata käyttäytymisteoriaan pohjautuvan liikuntaintervention tai -palvelun.
Opiskelija osaa kuvata oman organisaationsa tavoitteiden kannalta keskeisimmät monikanavaiset markkinointiviestinnän keinot ja tunnistaa monikanavaisuuden liikuntapalveluissa.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa analysoida oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät ja pystyy soveltamaan käyttäytymisteorioita eri asiakaspersoonien liikuntapalveluiden kehittämisessä.
Opiskelija soveltaa monikanavaisuutta kohdennetusti markkinointiviestinnän sekä palvelukokemuksen luomisessa.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää kohdennettuja liikuntapalveluja käyttäytymistieteisiin pohjautuen.
Opiskelija osaa tuottaa uusia ratkaisuja kohdennetun markkinointiviestinnän ja palvelukokemuksen rakentamisessa.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.