Managing Products and Experiences with KnowledgeLaajuus (3 cr)

Course unit code: TOU8HA006

General information


ECTS credits
3 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tunnistaa asiakkaan polun eri vaiheet ja osaa hyödyntää tietolähteitä asiakaskokemuksen seurantaan
• osaa analysoida asiakkaiden ostokäyttäytymistä ja tunnistaa asiakassegmentoinnin merkityksen ja erilaisia tietolähteitä asiakasymmärrykseen
• osaa hyödyntää monipuolisia tietolähteitä asiakaspalvelun kehittämiseen
• osaa arvioida ravintola/matkailu/elämystuotteen rakennetta, vetovoimaa ja asiakaskokemusta
• tuntee asiakkaiden tarpeiden tunnistamisen prosessit ja niiden merkityksen oman sektorinsa suorituskyvyn ja palvelukokemuksen johtamisessa
• osaa tuottaa asiakaslähtöisiä elämyksiä

Contents

Asiakasryhmittely (segmentointi) ja asiakaspolku matkailussa
• asiakaspalautteiden kerääminen, analysointi ja hyödyntäminen
• elämyksellisen matkailutuotteen rakentuminen ja analysointi tiedolla johtaen
• tilastoista asiakasymmärrykseen
• asiakaspalvelutilanteet ja niiden kehittäminen
• työkalut ja tietolähteet TripAdvisor ja muut review-palvelut
• yrityksen ja matkailukohteen palautejärjestelmät

Implementation methods, demonstration and Work&Study

1. Blended: lähiopetus, etäopiskelu, ryhmäkeskustelut ja oppimistehtävät 81h
2. Intensiivikurssi lähiopetuksena 81 h
3. Mahdollinen AHOTointi ja sen hyödyntäminen opintojaksolla sovitaan erikseen ohjaavan opettajan kanssa

Learning materials

Materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Starting level and linkage with other courses

Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tuntee asiakkaan polun pääkohdat. Opiskelija osaa kuvataesimerkkejä erilaisten asiakasryhmien ostoskäyttäytymisestä. Hän pystyy hyödyntämään joitakin tietolähteitä asiakaspalautteista ja tunnistaa sektorinsa tuotteen tärkeimmät ominaisuudet

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija pystyy kuvaamaan asiakkaan polun matkailussa. Opiskelija pystyy hyödyntämään asiakkaan polkuun seurantaan ja asiakaskokemukseen liittyviä tietoja ja niihin soveltuvia digitaalisia ratkaisuja.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija ryhmittelee asiakkaita ja perustellen pystyy hyödyntämään tietoja tuotteiden arvioinnissa ja kehittämisessä. Opiskelija osaa suunnitella asiakaslähtöisiä elämyksiä ja asiakaspalvelutilanteita. Opiskelija osaa hyödyntää ja keittää uusia asiakasratkaisuja asiakkaan polussa matkailussa. Opisklija osaa hyödyntää myyntitaitoja (rityisesti asiakaspalvelu) luovasti ja innovatiivisesti erilaisissa asiakaskohtaamisisssa.

Go back to top of page