Global eCommerce BusinessLaajuus (5 cr)

Course unit code: SER008AS3AE

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
English

Learning objectives

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- suorittaa markkina- ja kilpailija-analyysit valituilla kohdemarkkinoilla
- huomioida markkinakohtaiset kulttuurilliset ja muut tekijät suunnittelussa
- valita soveltuvan verkkokauppa toimitavan kohdemarkkinoille
- lokalisoida verkkokauppaliiketoimintaa markkinakohtaisesti
- suunnitella kansainvälisiä maksu- ja logistiikka -ratkaisuja
- suunnitella asiakashankintaa ja markkinointia kv- ympäristössä
- hyödyntää markkinapaikkoja kansainvälistymisessä

Contents

• Verkkokaupan lokalisointi: kohderyhmät ja toimenpiteet
• Kulttuurit ja ostaminen globaaleille markkinoilla
• Markkina-analyysit kohdemarkkinoilla ja markkinavalinta
• Kansainvälisen verkkokaupan suunnittelu ja kasvun mahdollisuudet
• Kansainvälistymisen uhat ja haasteet
• Verkkokaupan kieliversiot ja lokalisointi
• Globaalit Markkinapaikat (WeChat, Amazon, Rakuten, Yandex-Market)
• Maksuliikenne ja kv-logistiikka

Starting level and linkage with other courses

Ei edeltävyysvaatimuksia

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Lähitoteutus, monimuototeutus

Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta:  https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

- Ymmärtää kulttuurien vaikutuksen ostamiseen globaaleilla markkinoilla
- Tunnistaa verkkokaupan kansainvälistymisen prosessin osa-alueet
- Tuntee erialaisia verkkokaupan toimintatapoja kv-ympäristössä

Assessment criteria - grade 3

- Osaa analysoida kotimaisen verkkokaupan kansainvälistymisen edellytykset
- Ymmärtää verkkokaupan lokalisoinnin merkityksen kv-markkinoilla
- Tunnistaa hyvin verkkokaupan kansainvälistymisen osa-alueet
- Osaa kansainvälisen asiakashankinnan keinot ja sovellukset

Assessment criteria - grade 5

- Osaa tehdä kehitysehdotuksia ja toimenpiteitä verkkokaupan kansainvälistämiseksi
- Osaa analysoida perusteellisesti markkinapaikkojen vahvuudet ja haasteet kansainvälisessä
verkkokaupassa
- Osaa kehittää verkkoliiketoimintaa ja markkinoida verkkokauppaa globaalisti
- Tuntee eri verkkokauppaohjelmistojen mahdollisuudet kv-ympäristössä
- Osaa asiakashankinnan keinot ja välineet kv-ympäristössä

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Go back to top of page