Strategic Management in Tourism BusinessLaajuus (5 cr)
Course unit code: TOU003AS3A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Osaa toteuttaa matkailuyrityksen strategiatyötä vastuullisesti. Osaa soveltaa strategisen suunnittelun työkaluja matkailuyrityksen kehittämisessä. Osaa tunnistaa asiakkuuksia sekä asiakkuuksien johtamisen elementtejä. Osaa tunnistaa muutos- ja kehittämisprosessiin liittyvät mahdollisuudet ja haasteet sekä arvioida sen toteuttamiskelpoisuuden ja kannattavuuden.
Contents
* Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristön analysointi ja trendit
* Asiakasryhmien ja asiakkuuksien tunnistiminen matkailuyrityksessä
* Asiakastiedon hyödyntäminen matkailualan strategisessa johtamisessa
* Investoinnit ja kannattava liiketoiminta matkailuyrityksessä
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija hahmottaa hotelli-, ravintola- ja matkailualan toimintaympäristön erityispiirteet. Osaa nimetä asiakasryhmiä ja tunnistaa asiakkuuksien merkityksen.
Assessment criteria - grade 3
Osaa soveltaa keskeisiä strategiamenetelmiä matkailuliiketoiminnassa.Tunnistaamatkailuyrityksen toimintaympäristön trendejä ja muutoksia. Osaa analysoida asiakasryhmiä ja niiden merkitystä osana strategiatyötä ja matkailuyrityksen liiketoimintaa. Osaa soveltaa joitakin investointi- ja kannattavuuslaskennan menetelmiä.
Assessment criteria - grade 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöä, asiakkuuksia sekä arvioida tehtyjä valintoja. Opiskelija osaa tehdä kehitysehdotuksia matkailuyrityksen strategioihin ja niiden toteuttamiseen. Osaa tehdä investointi- ja kannattavuuslaskelmia sekä arvioida niitä.