Strategic Management in Tourism BusinessLaajuus (5 cr)

Course unit code: TOU003AS3A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Osaa toteuttaa matkailuyrityksen strategiatyötä vastuullisesti. Osaa soveltaa strategisen suunnittelun työkaluja matkailuyrityksen kehittämisessä. Osaa tunnistaa asiakkuuksia sekä asiakkuuksien johtamisen elementtejä. Osaa tunnistaa muutos- ja kehittämisprosessiin liittyvät mahdollisuudet ja haasteet sekä arvioida sen toteuttamiskelpoisuuden ja kannattavuuden.

Contents

* Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristön analysointi ja trendit
* Asiakasryhmien ja asiakkuuksien tunnistiminen matkailuyrityksessä
* Asiakastiedon hyödyntäminen matkailualan strategisessa johtamisessa
* Investoinnit ja kannattava liiketoiminta matkailuyrityksessä

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Opiskelija hahmottaa hotelli-, ravintola- ja matkailualan toimintaympäristön erityispiirteet. Osaa nimetä asiakasryhmiä ja tunnistaa asiakkuuksien merkityksen.

Assessment criteria - grade 3

Osaa soveltaa keskeisiä strategiamenetelmiä matkailuliiketoiminnassa.Tunnistaamatkailuyrityksen toimintaympäristön trendejä ja muutoksia. Osaa analysoida asiakasryhmiä ja niiden merkitystä osana strategiatyötä ja matkailuyrityksen liiketoimintaa. Osaa soveltaa joitakin investointi- ja kannattavuuslaskennan menetelmiä.

Assessment criteria - grade 5

Edellisten lisäksi opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöä, asiakkuuksia sekä arvioida tehtyjä valintoja. Opiskelija osaa tehdä kehitysehdotuksia matkailuyrityksen strategioihin ja niiden toteuttamiseen. Osaa tehdä investointi- ja kannattavuuslaskelmia sekä arvioida niitä.

Go back to top of page