Developing Customer Experience (project)Laajuus (5 cr)
Course unit code: HOS003AS2A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa;
- hahmottaa palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa erilaisia asiakkuuksia majoituspalvelujen käyttäjinä
- suunnitella eri tyyppisiä palvelutuotteita ja tapahtumia
- kuvata ja suunnitella asiakaspolkuja ja palveluprosesseja
- käyttää palvelumuotoilun välineitä ja menetelmiä asiakaskokemuksen luomisessa
- toteuttaa käytännössä asiakaslähtöisen palvelukokemuksen (projekti)
Contents
Käytännön projekti, jossa hyödynnetään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen näkökulmia: erilaiset asiakkuudet palveluiden käyttäjinä, asiakaskokemuksen elementit
asiakaskokemuksen suunnittelu ja tuottaminen, asiakaspolun ja palveluprosessien kuvaaminen ja suunnittelu.
Palvelumuotoilun käsitteet ja projektiin soveltuvat palvelumuotoilun työvälineet ja menetelmät
Starting level and linkage with other courses
Opiskelijalla tulisi olla suoritettuna
HH avainopinnot Asiakasymmärrys ja markkinointi
HH avainopinnot Asiakaskokemus ja myynti
HH avainopinnot Tiimityö ja projektiosaaminen
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Kontaktiopetus sisältää harjoituksia, tiimityöskentelyä sekä toimeksiantona toteutettavan projektin. Mikäli jo osaat tämän opintojakson tavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson ohjaajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
osallistuu ohjattuna käytännön projektiin asiakastapahtumassa, ja siinä tunnistaa palvelukokemukseen vaikuttavat elementit ja palveluprosessin vaiheet
osaa määritellä erilaisia asiakkuuksia ja palvelutuotteita
ymmärtää asiakaskokemuksen arvon palvelukehittämisessä
hahmottaa palvelumuotoilun käsitteet, prosessin ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi
Assessment criteria - grade 3
osallistuu itseohjautuvan tiimin jäsenenä käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa määritellä palvelukokemuksen elementit ja tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
osaa kuvata palveluprosessin sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
osaa arvioida/ mallintaa asiakaskokemusta määritellyssä palveluympäristössä
hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä asiakaskokemuksen kehittämisessästaa palveluelämystä palvelupolkua hyödyntäen.
Assessment criteria - grade 5
osallistuu vastuullisessa tiimiroolissa käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa suunnitella palvelupolkuja asiakasryhmät, henkilöstö ja liikeidea huomioiden
tunnistaa palveluprosessin kriittiset elementit ja kehityskohteet
osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta hankitun asiakasymmärryksen perusteella
osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia ja työvälineitä eri palveluympäristöissä hyödyntäen.