Syventävä ammattiosaaminen (5op)
Opintojakson tunnus: JOU005AS2A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Intro
Syventävän ammattiosaamisen opintojaksolla voit syventää ymmärrystäsi journalismista sekä kokeilla uusia taitoja ja toimintatapoja. Sovit suoritustavasta vastuuopettajan kanssa tai osallistut journalismin koulutuksen tarjoamiin toteutuksiin.
Osaamistavoitteet
Opiskelija
pystyy kuvaamaan osaamisensa lähtötilan
pystyy muotoilemaan omat oppimistavoitteensa valitsemalleen suoritustavalle
pystyy reflektoimaan oppimaansa.
Onko sinulla jo tavoitteissa kerrotut tiedot ja taidot? Voit osoittaa osaamisesi näytöillä. Ks. kohta Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen.
Sisältö
opiskelija syventää omaa osaamistaan toteutussuunnitelmassa kuvatun mukaisesti
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus
tai
Opinnollistaminen
tai
Näyttö
Jos sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden mukaista osaamista esimerkiksi työkokemuksen, vapaaehtoistyön, harrastuksen tai muun kuin korkea-asteen opiskelun kautta, voit osoittaa osaamisesi näytöillä. Näyttötapoja ovat esimerkiksi raportti, portfolio, haastattelu, (ryhmä)keskustelu, työtodistus, näyttökoe tai muu esitys tai näiden yhdistelmä.
Katso tarkemmat ohjeet aiemmin hankitun osaamisen näyttöön Osaamisen tunnistaminen -sivulta.
Lisätietoja:
Opintojakson vastuuopettaja ja/tai journalismin osaamisalueen osaamista ohjaava opettaja (OSO) Esko Hatunen.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Medianomitutkinnon asiantuntijaosaaminen, edeltävyydet toteutuskohtaisia
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija
pystyy kuvaamaan osaamisensa lähtötilan
pystyy nimetä oppimistavoitteita valitsemalleen suoritustavalle
tunnistaa mitä oppi prosessin aikana.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija
pystyy kuvaamaan osaamisensa lähtötilan
pystyy muotoilemaan omat oppimistavoitteensa valitsemalleen suoritustavalle
pystyy arvioida hankkimaansa osaamista.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Edellisen lisäksi
Opiskelija
pystyy kuvaamaan osaamisensa lähtötilan
pystyy muotoilemaan omat oppimistavoitteensa valitsemalleen suoritustavalle
pystyy reflektoimaan oppimaansa analyyttisesti ja nimeämään kehittämiskohteita.