Webshop as BusinessmodelLaajuus (5 cr)
Course unit code: SER004AS3A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan rakentamiseen, päivittäiseen toimintaan sekä
markkinointiin. Opiskelija osaa rakentaa verkkokaupan asiakas- ja markkinaymmärrykseen perustuen. Oppimisessa painottuu verkkokaupan asiakas- ja markkinalähtöinen rakentaminen sekä verkkokaupan operatiiviset päätökset.
Contents
Verkkokauppa osana digitaalista kauppaa
Tuote- ja palveluverkkokaupan periaatteet
Markkina-aluevalinta ja kysyntäpotentiaalin määrittäminen
Kilpailijoiden ja markkinoiden analyysi
Verkkokaupan ohjelmistovaihtoehdot ja kaupan rakentaminen
Verkkokaupan ulkoasun ja tuotesivujen määrittäminen sekä AI-ratkaisut
Verkkokaupan tuotteiden hinnoittelu, maksutavat ja logistiset ratkaisut
Verkkokaupan globaali luonne
Starting level and linkage with other courses
Opintojaksolla ei ole edeltävyysvaatimuksia.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Virtuaali-, online-, lähiopetustoteutus
Verkkokaupan rakentaminen projektityönä (70 %), projektia tukevat välitehtävät (30 %)
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
• tunnistaa joitain verkkokaupan osa-alueita
• osaa analysoida kysyntää ja kilpailua pintapuolisesti
• osaa verkkokaupan rakentamisen osa-alueet
Assessment criteria - grade 3
• tunnistaa hyvin verkkokaupan osa-alueita
• osaa analysoida verkkokaupan potentiaalista kysyntää ja markkinoita monipuolisesti muutamalla työkalulla
• tuntee AI:n mahdollisuuksia verkkokaupan operoinnissa ja rakentamisessa
• osaa rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan
• tunnistaa verkkokaupan operatiivisia alueita
Assessment criteria - grade 5
• tuntee hyvin verkkokaupan mahdollisuudet liiketoiminnassa
• osaa analysoida hallitsee markkinoita ja kilpailutilannetta monipuolisia työkaluja hyödyntäen
• osaa rakentaa kokonaisvaltaisen verkkokaupan perustellulle markkina-alueelle hyödyntäen AI-työkaluja soveltuvin osin
• osaa tehdä perustellut valinnat verkkokaupan operatiivisista teemoista
• tuntee verkkokaupan globaalit mahdollisuudet
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Further information
Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan perustamiseen, päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Oppimisessa painottuu verkkokaupan käytännön toteutus sekä asiakaslähtöinen toimitapa ja markkinointi.